Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Diskuze o skútrech většího objemu.

Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod w0rm » 01 pro 2019, 15:48

Dobrý deň.

Zvažujem kúpu novej Honda Forza 125 vs. Yamaha XMAX 125 (model 2019-2020).

Viac sa mi pozdáva Honda (elektricky vysúvateľné plexi, menšia šírka stroja - aby sa mi zmestila do garáže k autu, nižšia spotreba...), no nemá kontrolu trakcie (ktorú XMAX 125 má). Rodinný známy (dlhoročný motorkár) ma upozornil na to, že kontrola trakcie zvyšuje bezpečnosť.

Je naozaj v tejto kubatúre reálny význam a nutnosť trakčnej kontroly? Mám sa iba kvôli trakčnej kontrole prikloniť z hľadiska bezpečnosti k XMAXu?

V jednej stope som začiatočník, pred kúpou si však dorobím vodičák na skupinu A (hlavne kvôli oboznámeniu sa s technikou bezpečnej jazdy a kvôli možnosti voziť sa aj v zahraničí).

Viem, že pri Forze 300 by som mal kontrolu trakcie v štandardnej výbave, no keďže plánujem skúter využívať predovšetkým mimo diaľnic a neplánujem s ním pretekať, radšej by som ostal pri 125ke.

Vopred ďakujem za Vaše názory a rady.
w0rm

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 01 pro 2019, 15:23

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod sago2 » 01 pro 2019, 16:44

No tak v určitých situáciach kontrola tracie aj u 125ky samozrejme má význam a bude prospešná,hlavne pri rozbehu na klzkom alebo nespevnenom povrchu napr.mokre biele čiary/drobné kamienky na asfalte.Ak sa Ti páči viac forza ako x-max a budeš mať Ačko tak sa neboj a chod do tej 300vky a nad 125kou ani neuvažuj,pretože ani 300vka nie je žiaden" trhač asfaltu"a cenový rozdiel medzi oboma je zanedbatelný.
sago2

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 116
Registrován: 15 úno 2015, 13:32

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod HonzaR » 01 pro 2019, 17:54

Jestli plánuješ plné Ačko, rozhodně jdi rovnou do 300. Stejně bys 125ku za rok, dva měnil. A co se týká kontroly trakce - určitě může pomoci, zejména dokud nemáš ovládání "v ruce"
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 155
Příspěvky: 1503
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda X-ADV750
Tuning / úpravy: není potřeba

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod josuk » 01 pro 2019, 18:00

Podle mě ASR narozdíl od ABS tak důležité není. Na plné brzdy se někdy musí. Na plný plyn ne, a když tak prokluz zadního kola tolik nevadí a dá se pravá ruka vycvičit.. kupuj co chceš,jestli ale budeš mít A tak bych vzal rovnou nějakou 250-300. (já chtěl taky původně 125 a nechal jsem si poradit.. :-) 125 se hodí do menších strojů jako Vespa líp.
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1025
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod bado » 01 pro 2019, 20:35

Pokud máš A, tak rovnou zapomeň na 125. Na peníze je to minimální rozdíl, ale na výkonu obrovský.Tam budeš mít i tu kontrolu. Mě osobně se nepodařilo na X-MAX 300 aktivovat ten protiprokluz. Pouze když jsem to zkoušel na trávě.Za normálních podmínek je i těch cca 21kw s variátorem slabých na nějaké driftování.
Uživatelský avatar
bado

100+
 
Reputace: 118
Příspěvky: 240
Registrován: 22 kvě 2018, 07:43

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod goes » 01 pro 2019, 21:12

Na suchem asfaltu pri jizde rovne to asi clovek nezaktivuje ani na zminenem 300 ccm skutru. Ale pro tento pripad tam to neni. Ovsem staci mokro a kruhac nebo nizke teploty kdy uz gumy moc nefunguji, v meste, kocici hlavy, tramvajive pasy a neni problem ten protikluz rozblikat i nate 125... na 300 naprosto hrave.
goes

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 59
Registrován: 05 bře 2017, 13:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Sport
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, cestovni plexi GIVI, originál 50l kufr Piaggio

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod icask2 » 01 pro 2019, 21:14

Skuter nie je motorka ani moja 400 stovka nehrabe. Ako pisu ostatny ak bude A tak ber vacsi objem ako 125. Ja som mal 4 sezony 125 tak viem ake je to " trapenie". Nebudes mat problem s rychlostou ale bude ti chybat sila a zrychlenie.


Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

250+
 
Reputace: 53
Příspěvky: 399
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod icask2 » 01 pro 2019, 21:15

goes píše:Na suchem asfaltu pri jizde rovne to asi clovek nezaktivuje ani na zminenem 300 ccm skutru. Ale pro tento pripad tam to neni. Ovsem staci mokro a kruhac nebo nizke teploty kdy uz gumy moc nefunguji, v meste, kocici hlavy, tramvajive pasy a neni problem ten protikluz rozblikat i nate 125... na 300 naprosto hrave.
Pokial poznas viac poloh plknu ako nic a max, tak ani tie kolajnice nie su tak vazne. Jazdis hlavou inak sa zabijes.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

250+
 
Reputace: 53
Příspěvky: 399
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod goes » 01 pro 2019, 22:11

S tvou fulozofii nepotrebujes kontrolu trakce nikdy protoze jezdis prece hlavou a znas prece i jinou polohu nez max a min. Jezdim i na litrove motorce apod takze to ze si to chce nekdy sklouznout je bezne i ma skutru. To neni o nepraci s plynem to je proste bezny jev.

Dost casto je to o tom jak jezdis. Pokud hodne opatrbe asi ji nebudes potrebivat ani na snehu.
goes

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 59
Registrován: 05 bře 2017, 13:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Sport
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, cestovni plexi GIVI, originál 50l kufr Piaggio

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod Citelis » 02 pro 2019, 09:36

Taky se přidám k táboru za 300ccm. Pokud už budeš mít "A", tak není co řešit. Mám teď PCX (protože nemám A :-) ) - to má sice slabší motor, ale poměr výkon/hmotnost má velmi podobnou Forze. Do města dobrý. Nad nějakých 60-70km/h už tomu dochází trochu dech. 100km/h se s tím dá udělat, ale je to očistec, takže pokud chceš něco za mesto, tak jednoznačně 300ccm ;-)
Na jaře bych si chtěl udělat "A" a vyměnit to za něco silnějšího :idea:
Citelis

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 20 bře 2019, 16:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod w0rm » 02 pro 2019, 19:22

Priznám, že som nad 300 spočiatku aj sám uvažoval. Presvedčili ste ma. Pôjdem do 300 s kontrolou trakcie. Už sa neviem dočkať jari.

Všetkým ďakujem za rady a prajem mnoho šťastných kilometrov. :)
w0rm

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 01 pro 2019, 15:23

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod adacarp » 02 pro 2019, 20:42

Jj 300 bude fajn!ani ne tak kvůli kontrole trakce, to bude takový příjemný bonus, ale kvůli rezervě ve výkonu.Dobře si se rozhodnul,uvidíš že budeš spokojenej
adacarp

100+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 112
Registrován: 26 led 2019, 13:28
Bydliště: Barchov u Pardubic
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod forester » 03 pro 2019, 07:03

Citelis píše:Mám teď PCX Nad nějakých 60-70km/h už tomu dochází trochu dech. 100km/h se s tím dá udělat, ale je to očistec


Aký očistec? Ste rozmaznané fajnovky :D :D
https://youtu.be/laMCFsTvzV8

3E598E30-1DA8-40DC-9F62-6292E17AFD11.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 424
Příspěvky: 4345
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod Winterwolf » 03 pro 2019, 11:32

otázka již byla zodpovězena
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 141
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 dub 2010, 19:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...


Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Cantbramn a 5 návštevníků

cron