Klika variátoru Xmax

Diskuze o skútrech většího objemu.

Klika variátoru Xmax

Příspěvekod hosnam » 04 dub 2018, 19:14

Dnes mi volal ze servisu že krom válečků a řemene našel vůli na klice variátoru.
Prý by se to mohlo protočit a že je to nemoc Xmaxů. Setkal jste se s tím někdo a stalo se to vůbec někomu nebo jenom straší a tahají peníze z kapes.
Nechci nic podcenit ale vyhazovat peníze z okna taky nemusím.
Děkuji za reakce
Uživatelský avatar
hosnam

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 27 bře 2012, 15:26
Skútr / moto: Yamaha xmax, Yamaha jog R

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod stretavka » 04 dub 2018, 20:21

Inu, máš dobrého mekanika...
Opravdu bych se nejvíc obával, že se protočí klika....
Takže šup na skútra a jeď do jinýho servisu
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod hosnam » 05 dub 2018, 14:55

Nejsem odborník a může se protočit nebo se to stává ale hodně zřídka?
Abych ho neposlal kamsi a pak nelitoval...díky
Uživatelský avatar
hosnam

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 27 bře 2012, 15:26
Skútr / moto: Yamaha xmax, Yamaha jog R

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod stretavka » 05 dub 2018, 15:20

prostě nevím jak se může protočit něco, co se z principu točí, ale třeba je dobrej a špatně jsi ho pochopil....nebo tě vodí za nos....je to na tobě jak s tím naložíš
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod bouska.t » 05 dub 2018, 16:28

Me se na x9 dvakrát povolil variátor. A klika uz na sobe nema moc velký zoubky.... Jeste jednou se to stane a končím, variator nebude nacem držet. Tak proc by nemohl mit pravdu mechanik? Nic méně neni to vec co jde jen tak opravit. To je na GO motoru....

Sent from mTalk w10m
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod hosnam » 05 dub 2018, 18:13

Aha už to chápu. Tak něco podobného naznačoval.
Říkal že to je na hraně že to "nějak opraví" stejně že nemá čas na takhle velkou rozdělávku ale ať počítám že když se to stane tak tahle sranda vyjde min. na 10.
Tak asi nekecal a netahá ze mě prachy.
Uživatelský avatar
hosnam

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 27 bře 2012, 15:26
Skútr / moto: Yamaha xmax, Yamaha jog R

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod crhy » 05 dub 2018, 19:17

Pokud je "olítanej" tisícihran na klice (je na něm nasazena polořemenice) tak je opravdu bohužel celá klika na výměnu. Chápu, že u nějakého šrotu už výměna nemusí být rentabilní...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod Mirus1 » 05 dub 2018, 19:50

A jak se může olítat ten tisícihran,z jakého důvodu,nebo co ho dokáže zkur-vit, vždyť je to ocel,asi i nějak legovaná,to nevím a ta polořemenice je slitina nějakého hliníku.Takže podle mě je to asi tak,jako by jste chtěli příborovým nožem uřezat nerez ocel...
Třeba je to jinak a fakt ten tisícihran jde nějak poškodit,ale rád bych si přečetl zkušenosti, čím se to může stát... :? :D
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod crhy » 05 dub 2018, 20:38

Stačí, když dotahuje matku varce nějakej dřevák a je vymalováno. Na padině jsem ho měl kdysi taky servanej, ale ještě to drželo... (už jsem to tak koupil)
Polořemenice je sice slitina hliníku, ta se samozřejmě serve jako první, nicméně hřídel je vyrobena z uhlíkových ocelí a zuby vícehranu na hřídeli nejsou za určitých podmínek nesmrtelné...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod Dusan14 » 05 dub 2018, 20:50

Ma sa to utajovat momentakom a nie vzduchovou pistolou.
A ma to byt zaistene lepidlom napr L243. (i ked sa mi mari ze tam ide ine koli teplote)
A nemoze sa nic stat
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod Mirus1 » 05 dub 2018, 21:25

Chlapi, nezlobte se na mě,ale přehnaným dotahováním matice variátoru přece nemůžu logicky poškodit vícehran,může asi prasknout při nehorázném dotahování samotná řemenice,nebo možná i dokonce část bloku motoru za variátorem, ale po tom vícehranu se součástky přece jenom posouvají a dotahují, to znamená,že vícehran by i z této situace měl vybruslit bez ztráty kytičky. Tak mě přesně řekněte, jak se to stane,že vícehran je sedřený, to musí být jiný důvod....
Jinak už celkem off topic, než nás admin utne... :D
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod stretavka » 05 dub 2018, 21:45

nechci dělat chytrolína, ale dříve než to admin utne....

1. Klika variátoru je mi neznámý pojem....klika motoru je něco jiného
2. Variator je na kliku jen nasazen a v poloze ho drží řemen a polořemenice utazena matkou na zavitu co je na konci kliky.
3. Pokud se ožvejká tisicihran na klice, tak je to vždy vinou mechanika nebo poloremenici která tam nepatří-samo se to ne to...nebo mne opravte,ale za dodržení technologických postupů to fakt asi samo nejde
4. Vůli klikové hřídele může způsobit snad jen vůle v ložiscích, asi jsem hloupej, ale nevím co jiného by to mohlo dělat.

Chca nechca, asi má nějaký problém a tak jak ho popsal mu těžko může nekdo poradit....Vše ostatní je nošení suchého prádla na půdu...

Timto končím v tomto vlakně a přeji všem mnoho pohodovych kiláků v jedné stopě.
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod srnka1010 » 05 dub 2018, 22:55

Strhnutý tisíchran na kľuke som videl na foto od Winterwolfa,keď kúpil yamahu majesty 180.Dokáže to urobiť prítlačný tanier,ktorý je na kľuke pri bloku,potom ide varec,ten kĺže na ocelovom púzdre a potom je poloremenica.Prítlačný tanier a poloremenica je napevno,medzi nimi kĺže variátor.Môže sa to vymlátiť tým,že sa varec povolí,alebo,že tam chýba vymädzovacia podložka a prítlačný tanier má vôľu a prevádzkou mláti tisíchran. Neviem ako to chce ten mechanik opraviť.Ak je vymlátený len prítlačný tanier,tak sa vymení za nový a je je vystaráno.Ak je vymlátený tisíchran na kľuke,tak treba meniť kľuku aj prítlačný tanier a zložiť to tak aby to tam nelietalo.Tie vymädzovacie podložky tam nie sú na parádu.Toľko z môjho pohľadu.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod crhy » 06 dub 2018, 05:10

Za normálních provozních okolností k tomu dojít nemůže. Ale přeci jen vícehran není z titanu, takže se zničit dá.
tady jeden příklad, pro toho, kdo nic takového ještě neviděl :mrgreen:
dsc_0500_109.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Klika variátoru Xmax

Příspěvekod Winterwolf » 06 dub 2018, 07:55

Tak je spíš problém v tom, že někdo nedodržel postup při výměně asi válečků a nedal pod matku správné podložky :arrow: Tím jak to utahoval došlo k poškození tisícihranu na konci kliky :arrow: Jakmile je jednou načatý tak se s tím nedá nic dělat a je to na výměnu kliky :arrow: už nikdy se Vám totiž nepovede správně nasadit polořemenici a ta má tedy vůli :arrow: postupem času se udělá vůle tak velká, že se polořemenice protočí na tisícihranu a s tím jak se točí tak povolí i matku co jí drží :arrow: Končí to rozmlácenou polořemnicí, odrbaný kryt variátorového prostoru, řemen na cucky. Když má člověk kliku je to vše a ani se u toho nevyseká jen to musí dotlačit do servisu...
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Další

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků