Honda Wave 110

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod Bilok » 06 kvě 2014, 04:03

To cukání bylo dáno čím? Nerovnoměrně vytahaný řetěz nebo zatuhlé některé články či něco jiného?
Uživatelský avatar
Bilok

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 28 bře 2010, 16:09
Skútr / moto: ANF Innova 125I

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod renos » 06 kvě 2014, 14:15

Nevěřím, že se dá řetěz nerovnoměrně vytahat. Prostě některé čepy měly velkou vůli do všech stran, byly vybroušené marasem co se k nim dostal a jiné téměř tuhé, daly se ohnout jen těžko. Řetěz s O-kroužky by tento problém asi neměl, ale cena je trojnásobná.
Jezdím za: Obrázek 8)
Uživatelský avatar
renos

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 304
Registrován: 17 lis 2009, 18:20
Bydliště: Třinec
Skútr / moto: Honda ANF125i Innova - prodáno
Tuning / úpravy: kufr GIVI, plexi PUIG

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod ChipNF » 13 kvě 2014, 18:21

co si o tom myslíte? Já už ani nevidím asi chyby:

Dobrý den,

obracím se k Vám s problémem se servisní prací v Honda MCH v Praze Strašnicích
Vlastním motocykl Honda Wave 110i, výrobní číslo: LTMJC51A1C5002867, datum pořízení: 09/2012, najeto: 7500km, který je v záruce. Motocykl byl zakoupen u prodejce Honda Jarov.
Rozhodl jsem se jej nechávat servisovat v Honda MCH, vzhledem k okolnostem a i vzhledem k tomu, že MCH se specializuje pouze na motocykly a myslel jsem si, že na ně budou odbornější a také se budou snažit více o kvalitní práci, vzhledem k tomu, že trh s motocykly na tom není úplně nejlépe a marže jsou nízké.

Vzhledem k tomu, že tento Hodna dealer MCH po mě chtěl za 1. servis něco přes tři tisíce za 3 hodiny práce a materiál (prý racingový olej Castrol Power 1 Racing 4T-SUD 60 10W-50 za 404Kč bez DPH, běžně dostupný v obyčejném obchode za okolo 300Kč), rozhodl jsem se zeptat jestli se nespletli v kalkulaci, když první servis obnáší jen výměnu oleje, kontrolu ventilů, kontrolu dotažení hlavy řízení a pohledovou kontrolu. Nakonec přistoupili na to, že si budou účtovat hodinu práce. Servis proběhl, podle dohody. Vzhledem k tomu, že kontrola dotažení hlavy řízení neproběhla, což mi technici sami řekli, že ji nedělali neměli pánové podle mého názoru za 20 minut co dělat na mém motocyklu. Vše se zdálo být v pořádku, jen mě znepokojovalo zesilující se klepání při dobržďvání na křižovatkách viz. mé video: https://www.youtube.com/watch?v=Fd6D2pIL5fE
Dále mě znepokojovalo řazení po nastartování motocyklu, po noční odstávce v místonosti, kde je okolo 18-20°C nebo po odchodu ze zaměstnání, kde motocykl stojí venku. V podstatě po úplném ochlazení motoru se stává pravidelně to, že když motocykl nastartuji, nechám klesnout zvýšené volnoběžné otáčky motoru, obléknu se, nasadím přílbu (motocykl beží na volnoběh asi 30-120 sekund) a pomalu se rozjedu, se při přeřazení z 1. na 2. rychlostní stupeň ozve kovová rána, jakoby někde zůstalo zadrhnuto či slepeno. Protože tyto rány nesnesu, přemýšlel jsem, jak se jim vyhnout a přišel jsem na to, že když před rodjezdem provedu při zastaveném nastartovaném motocyklu cyklus řazení N-1-2-3-4-N a odjedu, rána se většinou neozve. Také jsem zjistil, že stačí přeřadit při zastavení N-4-N a odjet, také se rána při řazení z 1 na 2 neozve.

Následovala další servisní prohlídka v Honda MCH, kterou jsem absolovoval 20.11.2013. Sdělil jsem technikům všechny problémy (řazení po studeném startu, hlava řízení). Oprava trvala den, zaplatil jsem za ni 2064Kč. Faktura je v příloze. Motocykl jsem si vyzvedl, technici mi sdělili, že jsem měl volnou hlavu řízení (tato nebyla zkontrolována při předepsaných km, při předchozí prohlídce). Při převzetí motocyklu a nastartování, šel z motocyklu bílý dým, což mě znepokojilo a také se ozývalo kovové nepravidelné klepání. Pomalu jsem se oblékal a technika jsem se ptal, zda se na motocyklu projel. Tvrdil mi, že ano a že řazení rychlostí bude prostě bude slyšet. Po rozjezdu jsem přeřadil z 1. stupně na 2. a ozvala se rána. Vrátil jsem se za technikem a ten mi sdělil, že jsem měl nechat motocykl ohřát, přitom motocykl stál na volnoběh okolo 1-2 minut a okolní teplota byla okolo 10°C. Zaplatil jsem, odjel ze servisu vzdálenost 13km do práce. Kde jsem motocykl postavil na hlavní stojan na rovinu a jak je mým zvykem po servisu jinou osobou nebo společností, překontroloval jsem si stav hladiny oleje po 3 minutách po odstavení motocyklu na rovině a na hlavní stojan. Vyšrouboval jsem měrku oleje a nevěřil jsem vlastním očím, na měrce se objevovala bílá emulze, což před výměnou nebylo. Následně jsem provedl měření a zjistil jsem, že je oleje v motoru více. Kontaktoval jsem servis a s technikem jsme nejprve ověřili můj postup měření hladiny, které jsem prováděl správně podle manuálu. Technik mi říkal, že není možné, aby tam bylo oleje více a aby na měrce vznikala nějaká emulze. Následně jsem dojel domů, což je asi 5km, kde jsem pro jistotu provedl měření znovu, emulze se na otřené měrce při předchozím měření oleje objevila znovu včetně jakýchsi bublinek, což jsem zatím ještě neviděl. Oleje bylo opět mnoho nad horní rysku na měrce – asi o 1cm. Rozhodl jsem se, že nebudu riskovat namáhání těsnících gumiček, při opětovné cestě do servisu a injekční stříkačkou a na ní nasazenou hadičkou jsem odsál okolo 2dl oleje, tak aby byl mezi ryskami měrky. K mému zděšení byl olej úplně černý a zapáchal jako olej, který není nový a ještě podivně štípal do nosu. Rozlil jsem tento olej do dvou skleniček a následující den vyrazil s motocyklem a jednou skleničkou do servisu, kde neproběhlo klasické přijmutí, ale pouze konverzace a ukázka oleje nového červeného Castrolu a následná má ukázka toho, co jsem já odsál z motocyklu. Technik se mě přesvědčoval, že tam dal olej nový a že to není možné, tak jsem mu řekl ať jej přede mnou vypustí a že vzorek oleje pošlu na expertýzu, kterou jsem si již domluvil. Technik byl nervózní a řekl mi, že vzhledem k tomu, že se blíží 17 hodina nebude již rozdělávat práci a nechá to na další den. Pochopil jsem, že asi nechtěl, abych byl přítomen, odebíral nějaké vzorky a hlavně jsem nerozumněl tomu, proč nevypustí olej hned, dokud je motor a olej teplý a jedná se o 1 minutu šroubování a následně olej vykape sám. Servisní práce na motocyklech v tuto mimosezónní dobu nebylo mnoho a technici prováděli opravu interiéru dílny, takže neměl ani důvod mě zařazovat do nějakého pořadníku. Jako pozitivní na této situaci shledávám pouze to, že mi technik na vyžádání půjčil skůtr, abych mohl dojet domů. Technik mi sdělil, že mi další den zavolá, až bude práce hotova. Jak už to tak bývá špatným zvykem v servisech, nejen Honda, nezavolal, tak jsem se přes obědovou přestávku do servisu vypravil. Převzal jsem svůj motocykl, upozornil jsem technika, že mi k jejich zapůjčenému skůtru dali prošlou zelenou kartu a zkontroloval jsem olej na svém motocyklu a odjel. Po příjezdu na pracoviště jsem opět zkontroloval hladinu oleje a stav oleje. Vše se zdálo být v pořádku mimo výše zmíněného řazení a hluku při studených startech. Při startování při teplotách pod 10 stupňů se po dobu 3-5 minut ozývá z motoru kovové chrastění, které bych přisuzoval rozvodovému řeťezu. Podle schématu jsem zjistil, že je v motoru je olejový napínák řeťezu, který je snad z gumy nebo z plastu a domnívám se, že ten nemusí pracovat správně, zvláště pak pokud byl v motoru nějaký špatný olej.
Lahvičku s odsátým olejem mám stále a nechce se mi věřit, že by se po ujetých 18km a ze servisu a na motocyklu, který má ujeto 4000km objevily v novém oleji na dně černé kousky něčeho a olej zapáchal po ředidle a štípal do nosu, ředidlo jako takové je velmi agresivní na gumové části gufera atd. Část vzorku jsem ochoten poskytnout. Zbytek patrně pošlu na výše zmíněnou expertýzu. Zatím jsem tak neučinil, protože jsem neměl dostatek duševní energie po takovém zklamání z kvality práce servisu. Uvažuji také o znaleckém posudku.

V souvislosti s hlučností při studených startech, jsem komunikoval s kamarádem, který má motocykl již po záruce a servisuje si jej sám a ten měl obdobný problém s hlukem z motoru po nastartování v chladnějším počasí. Motor rozebral a zjistil, že zmíněný napínák rozvodového řetězu se rozpadl a jeho zbytky byly zůstaly na sítku a všude po motoru.

Dalším problémem shledávám to, že mně technik při prvním přebírání upozornil na to, že jsem měl volný sekundární řetěz. Ano ten volný byl více než je psáno, ale to z toho důvodu, že byl nepravidelně opotřeben, nebo je špatně (exc entricky)usazená rozeta od výroby. Tuto zkušenost má více majitelů tohoto motocyklu. Řetěz jsem napínal pouze tak, aby měl v nejnapnutějším místě při otáčení zadním kolem předepsanou vůli. Technik mi motocykl předal s řetězem dotaženým tak, že tam, kde měl největší vůli, byl dotažen podle předepsaných hodnot a po otočení kola, kde měl půovdně nějmenší vůli byl natažen moc a vůli neměl žádnou. Myslel jsem si, že to tak má být, tak jsem ujel okolo 400km a při ůdržbě řetězu a při dalším opakovaném napínaní, jsem zjistil, že se řetěz uvolňuje častěji a podléhá většímu opotřebení, než před servisem. Samozřejmě jsem řetěz napínal mým způsobem, který je podle logiky správný. Příliš napnutý řetěz totiz může způsobovat i opotřebení ozubeného kolečka(pastorku), ložiska na výstupu z převodovky, rozetu a může dělat problémy při řazení.

Mám obavu, že při pravidelných servisech nedocházelo k odborné a kvalitní péči a platil jsem za něco, co bylo provedeno nekvalifikovaně a nebylo mi dodán materiál (olej), který jsem zaplatil. Mé obavy se též týkají následné životnosti motoru a jeho případného nadměrného opotřebení vlivem vody nebo jiných látek v oleji na základě, které vzniká smísením oleje výše zmíněná emulze. Voda mohla způsobit korozi dílů v motoru a ovlivnit jeho životnost. Aceton, který je cítit z odsátého oleje mohl narušit gufera a motor se může stát netěsným. Tyto obavy mám i z výše zmíněného napnutého řetězu technikem a jeho vlivu na převodovku a výstupní hřídel.

Vzhledem k tomu, že jsem kontrolovali olej ještě na dalším motocyklu Honda Wave 110, který byl servisován v MCH, po pár km byl také černý jako v použitý v dieselovém motoru, což u benzínových motorů není obvyklé, nemám v tento servis důvěru a velmi nerad bych se na něj obracel s reklamací a s požadavkem řešení jakéhokoli problému na mém motocyklu. Zkušenosti s prodejcem Auto Jarov nejsou také nikterak valné, tak nevím na koho se mám obrátit.

Již na začátku jsem se rozhodoval, zda si mám motocykl servisovat sám, protože se v manuálu píše pouze o dodržování intervalů servisu, nikoli o tom, kde tento servis musí být prováděn. To že má být prováděn u prodejce a u autorizovaného servisu Honda je pouze doporučováno. Zdá se, že rozhodnutí jezdit do autorizovaného servisu byla chyba a zbytečně drahé řešení, po kterém navíc vznikly další problémy a hrozí další rizika.

Na základě všeho výše uvedeného, bych Vás chtěl požádat, abyste mi v rámci záruky nabídli nějaké preventivní řešení nejlépe s dohledem a kontrolou, případně výměnu vadných dílů u servisu, který by mohl být důvěryhodný a dodávat služby a materiál, který zákazník platí.

Momentálně mám ujeto 7500km a čeká mně servis v 8000km.

Předem děkuji za vyřešení problému a jsem s pozdravem
Obrázek
Uživatelský avatar
ChipNF

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 20 črc 2011, 08:14
Skútr / moto: Honda Wave 110i (NF110)
Tuning / úpravy: jezdec:)

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod jackm » 13 kvě 2014, 19:06

Nejdelší příspěvek na SkutrForu. :D Přečetl jsem to a především jsem zvědav na odpověď Hondy.
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod pale » 13 kvě 2014, 19:12

Je to smutné, ale podobnou zkušenost mám v Adventure biker, ale s Kymkem.Po servisu olámané a rozdrcené úchytky plastů,přetažené šrouby ,špatně seřízené ventily,poškrábaný výfuk od klíče,kapající olej atd.Bohužel už takovým servisům nedávám vydělat,ale vše si dle manuálů dělám sám.Co si neudělám sám, tak nemám stále platí...
Yamaha X-max 250ie, 2007 (bývalo: Kymco Xciting 500ir,Triumph Bonneville,BMW R 1100 GS a další.)
pale

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 42
Registrován: 21 lis 2008, 10:40
Skútr / moto: Yamaha X-max 250 ie 2007

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod ChipNF » 30 kvě 2014, 10:25

Ahoj,
tak Honda ČR se k tomu postavila dobře.
Kontaktovali původní servis, asi to tam nějak řeší nebo řešili, více méně mě to nezajímá.
Byl jsem odkázán na servis jiný v Letech, pan který má nastarosti servisy v ČR a asi SR tam přijel, když jsem tam vezl motorku, všechno jsme sepsali s přijímacím technikem. Stavěli se vstřícně, všechno si vyslechli a zapsali a netvářili se ani, že jsem nějakej stěžovatel a nespokojenec, jak to někteří umí.
Momentálně jsem viděl jen fotky rozborky, olej byl dost černý. Preventivní rozebrání a olej jsou hrazeny Hondou ČR, preventivně mi prý vymění rozvodák a napínák rozvoďáku, spojku, a řetězovku, k tomu se samozřejmě vztahují těsnění k tomu potřebná. Tím jsem shledal reklamaci za uznanou.
Já platím jen servis v 8 tisících.
No, doufám, že to dobře dopadne a motorečka bude jezdit dobře a dlouho...
Ještě dám vědět jak to dopadlo.

Poradíte mi někdo, nebo poskytnete odkaz na fotky, co tady dával tuším Jury? nebo někdo kdo rozebíral innovu kvůli napínáku a pak někdo dával fotky kvůli čištění odstředivky. Buď jsem levej, nebo neumím hledat, nebo neumí hledat forum. Chtěl bych to panu nejvyššímu servisákovi poskytnout. Protože mi tuto závadu technici v servisu vymlouvali. Možná je to na Wave jinak než na innově, ale přece jen, ať to zkontrolují:)

EDIT: Tak jsem to našel, nehledejte.. díky jury!:)

Jury: neměl bys fotky toho rozsypanýho gumovýho napínaku? Chtěl bych to poslat do Hondy ať to nepodceněj, když už to mají rozebrané.


Ještě se vrátím k tomu výfuku... svodu... na innově to bylo nachromovaný, u nás je to jen černý nátěr.
Na autě mi výfuk našopovali - nanešení hliníku, tak to koleno nechám udělat taky. Na autě to bylo asi za tisícku, tenhle kousek může být tak za 200Kč, což je jako nějaká barva a je to učinější resp. trvanlivější.
Obrázek
Uživatelský avatar
ChipNF

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 20 črc 2011, 08:14
Skútr / moto: Honda Wave 110i (NF110)
Tuning / úpravy: jezdec:)

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod jackm » 30 kvě 2014, 17:00

Tak jestli Ti to fakt všechno uhradí Honda, tak to je velice vstřícné jednání. :o
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod traintom » 30 kvě 2014, 21:36

Zajímavý odkaz je na youtube. Vyměna oleje+čištění na Innova

http://www.youtube.com/watch?v=59JMFlK4F28

Jinak super jak se k Tvé reklamaci Honda postavila, aspon tak při té smole :)
traintom

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 26 zář 2013, 23:48
Skútr / moto: honda innova
Tuning / úpravy: vyfuk, kufr, plexi

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod renos » 10 čer 2014, 09:30

Chip- Innova nemá chromovaný svod, Taky jen černý nátěr.
Jezdím za: Obrázek 8)
Uživatelský avatar
renos

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 304
Registrován: 17 lis 2009, 18:20
Bydliště: Třinec
Skútr / moto: Honda ANF125i Innova - prodáno
Tuning / úpravy: kufr GIVI, plexi PUIG

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod ChipNF » 26 čer 2014, 12:27

Zdar všem.
oprava vyřešena po měsíci.
Trvala tak dlouho, protože díly nebyly skladem v Evropě a s komentářem, že tyto motorky zkrátka jezdí a neopravují se.
Prvedena:Výměna spojkových lamel+přítlačáku, rozvodového řetězu, napínáku. Výměna řetězové sady. Samozřejmě těsnění, která s výměnami souvisí. Motor 2x propláchnut čistým olejem následně nalitý, který tam patří.
Nalezené závady: černější olej, jinak vše v pořádku, výměny a opravy byly provedeny spíše preventivně. Sekundární řetěz nepravidelně opotřeben a i nový má tolerance, takže není úplně přesný. Pastorek (přední kolečko a jeho stav) odpovídal najetým km, takže trochu cirkulárka, zadní rozeta v pohodě.
Moje poznatky: Olej je červený i po ujetí několika desítek km, předtím byl ihned tmavý až černý. řazení z 1 na 2 za studena bez problémů, motor má klidnější chod a lépe drží výkon do kopců a celkově jede i lépe od spodních otáček. Patrně špatný olej a jeho následky způsoboval, tak jak jsem odhadoval slepování spojky, protože teď je řazení v pohodě. Závada na lamelách byla ovšem nepozorovatelná, jak mnou tak ani servisem.
čepy starého řetězu byly rezivé (suché ani mastné mazivo z Lidlu už patrně nikdy nepoužiji) koupil jsem nějaký repsol, ale myslím, že stačí i nějaký vyjetý převodový olej, čistit a mazat pravidelně, hlavně aby byl mastný. Moto také se zarezlým řetězem ztrácí výkon.

Velmi vstřícný přístup od Honda ČR a i Honda Lety u Prahy. Servisem vše sepsáno, fotodokumentováno a řešeno.
Materiál jsem neplatil, platil jsem pouze práci za běžný servis v rámci kterého mi moto zdarma umyli, že jsem ani nedoufal, že takhle umýt pujde.
Dostal jsem jako bonus litr oleje asi za čekání, nebo prostě zástupce honda čr jeden navíc měl.

Tak jak jsem psal reklamaci budu samozřejmě psát i poděkování za vstřícnost a vyřešení problému.
Obrázek
Uživatelský avatar
ChipNF

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 20 črc 2011, 08:14
Skútr / moto: Honda Wave 110i (NF110)
Tuning / úpravy: jezdec:)

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod jackm » 26 čer 2014, 16:02

Honda je prostě boží. :P
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod ChipNF » 10 črc 2014, 18:00

Ahujte. Protože byl nový řetěz, nasadil jsem dopředu 15z kolečko. Co se týká rychlosti a maximálky, tak žádná změna. PRostě ten odpor vzduchu stoupá natolik, že už je to spíše o motoru než o převodech. Nicméně na 4 při 50-70 jede v nižích otáčkách, což je fajn, s kopci nemám problém, jede to pořád stejně, jen je to asi neznatelně méně živé. Rozjdezdy také pohoda. Ani se znatelně nezměnila nejnižší rychlost na 4. stupeň, kdy se moto vzpamatováválo od30 km/h, předtím, než zafungovala odstředivka. Teď je to v podstatě stejné.

Klesla mi zase spotřeba na 1,5 - 1,7l, před opravou v Hondě jsem jezdil okolo 2. Myslím si, že to není ani tak teplotou, ale řetězem, který byť jsem se o něj staral a mazal ho suchym mazivem z Lidlu, což asi nebyla dobrá volba, byl v článcích zarezlý, odpor musel mít znatelný a opotřebení také větší. Tak jsem koupil castrol a vrátím se ke klasice a již nehodlám experimentovat s lidlomazy:) Asi nejde o spotřebu, ale o to, že to prostě lépe jede a samo odsebe to nebrzdí.

Jinak se narodil v sobotu syn, takže není času nazbyt. Majtě sa zatím:)
Obrázek
Uživatelský avatar
ChipNF

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 20 črc 2011, 08:14
Skútr / moto: Honda Wave 110i (NF110)
Tuning / úpravy: jezdec:)

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod Milan57 » 10 črc 2014, 18:23

Velká GRATULACE k oběma ( Opravené motce , ale hlavně k MIKROCHipovi !) :P
Obrázek Spotřeba CTX 700

Dříve. Honda Wave 110i- prodáno
Uživatelský avatar
Milan57

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 230
Registrován: 10 srp 2012, 15:17
Bydliště: Vesnička hlavní- středisková
Skútr / moto: Honda CTX 700 DCT- Na Prodej !
Tuning / úpravy: batoh na zádech stačí

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod jackm » 10 črc 2014, 18:34

Jezdit za 1,7l to musí být opravdu boží, nižší spotřebu na trhu snad nemá nic.
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Honda Wave 110

Příspěvekod drumbas » 11 črc 2014, 07:14

Ted sem mel od lonska namontovane 15z kolecko
Dal se puvodni
Zaver alespon muj je ten ze moto s 15 se hure rozjizdi a nema snahu tolik akcelerovat do otacek se ji nechce
Nedovedu si predstavit ve dvojko
15 je tak dobra kdyz si objednat e kit valec 150 to uz je lepsi
Spotreba me taky klesla ale to proto ze moto nedostanete do max.otacek leda z kopce
Jinac maximalka moje byla tak 105 z 14 koleckem neco kolem115-120 vice totoci
drumbas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 68
Registrován: 17 dub 2012, 07:01

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků