Honda SH 125i

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda SH125i

Příspěvekod novaka » 13 dub 2009, 22:37

Mlha píše:Ahoj, mam SH125i. Kupoval jsem ji od prvniho majitele (rok starou). Prvni majitel na ni nalital 4 tisice, ja za minulej rok take 4 tisice. Ted mi konci zaruka, tak jsem se chtel zeptat jak skutrika servisujete. Byl jsem na jarnim serizeni v Revnicich (Letech) a docela se mi protocily panenky, kdyz si za vymenu oleje a udajne postelovani ventilu rekli tri a pul tisice. Mate nejaky tip na slusny servis v Praze? Popr. je nutne pri vymene oleje (kterou doufam zvladnu sam, neb jsem si ji provadel doposud na vsech autech co jsem mel) stelovat i vule ventilu? Diky.

Servisuji v Auto Jarov Praha ... olej + serizeni ventilu rekneme 1500 az 2000 i s praci. Pokud se meni vzduchovy filtr tak je to o 500 vic. Jinak doporucuji menit vzduchovy filtr co nejcasteji, ale je to 500 Kc - v lete po 4000 v zime i po 2000 v manualu je tusim 6000. Filtr vzduchu od variatoru cistit tak jednou za 2000 az 4000 km.

Kiwi píše:to ti dali pěkně do palice: max. cena hodiny 500,-Kč, max. cena oleje 300,-kč a za tyto dva úkony si nemůžou účtovat víc jak dvě hodiny práce. Pěkně tě natáhli, určitě naúčtovali nějakou "celkovou kontrolu stroje". Servis v Praze neporadím, jsem z Brna. A pozor, jsi druhý majitel, tudíž záruka padá.

Bezne bych rekl ne vice nez 2000 Kc. Druhy majitel zaruka pada ?? To snad ne.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda SH125i

Příspěvekod Mlha » 14 dub 2009, 01:38

2Kiwi: Jo bylo tam neco jako "zakladni prohlidka" 500Kc, "rozsirena prohlidka" 500Kc a tak. Problem byl, ze jsem si myslel ze vsechny zarucni servisy mam zdarma (tedy ze zaplatim jen olej), pak z predchoziho majitele vypadlo ze s prodejcem v miste bydliste mel jakysi gentleman agreement, ze mu udela zarucni servisy zdarma, samozrejme ale na jine servisy se to nevztahovalo. Proto jsem byl tak vyplasenej, kdyz na me vybafli tu castku. Zaruka mi tento mesic konci takze uz to neresim, ale mam pocit ze s tou ztratou zaruky nemas pravdu. Jednou o zarukach podrobne mluvili v Cernych ovcich (nebo v necem podobnym) a tam prave rikali, ze jednak neni mozno aby prodavajici zaruky jakkoliv kratil (takove ty vyprodeje s pulrocni zarukou) a taky mluvili o prodeji veci. Rikali neco v tom smyslu, ze sice zaruka neprejde na noveho majitele automaticky, ale ze se to da jednoduse osetrit asi tremi moznostmi, jedna byla sepsani plny moci, druha byla kaluzule o postoupeni pohledavky z odpovednosti v kupni smlouve (to jsem pouzil ja) a jeste neco. Nejsem pravnik asi bych to resil, kdyby se mi nejaka zarucni vada vyskytla a servis se cukal.
2pava: ted mam 8 tisic, pri 12 tisicich budu resit co udelam. S tim olejem jsi me potesil, tri stovky za nej dam (v servisu chteli dvojnasobek). Jen vim ze mi tam davali jiny olej, nez tam byl puvodne, nejak se v olejich nevyznam, tedy si necham poradit co tam nalejt priste. Olej si zvladnu vymenit sam, ale zajimalo by me jak je narocne to serizeni ventilu? Kamos automechanik mi rikal ze to nebude problem sestelovat, ale ze pry potrebuje presne informace o tech vuluch a tak. Nemate to tu prosim nekdo? Dale mi jeste kamos rikal ze je obcas dobry na urcity srouby maznout bezbarvy lak ci tak neco, ze obcas servisy rady nauctujou serizeni vseho moznyho a pak ve fiale se zjisti ze na srouby nebylo sahnuto. No priste budu chytrejsi.
2novaka: jo to jsem zapomel vzduchovy filtr mi menili taky. Chtel jsem se zeptat zdali se vzdycky musi kupovat originalni vzduchovy filtr nebo je nejaky figl jak se tomu vyhnout. Abych pravdu rekl davat za kus plastu a filtracniho papiru 600Kc me prijde take premrstene. Vzduchovy filtr jsem menil pri 4 tisicich (kdyz jse skutr kupoval) a ted. Prvni majitel jezdil mezi vesnicema, ja vetsinou po Praze. Zajimavy bylo jak prvni frilt byl relativne cisty (teoreticky se da vysat), ale ten filtr, ktery byl pouzivan v Praze byl hrozne mastny. Kdyztak vyzkousim ten Auto Jarov, ty Lety jsou predsi jenom z ruky.

Kazdopadne vsem dekuji za odpovedi.

Ani jsem se moc nesnazil a nasel jsem ten filtr za 250Kc:
http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... honda-1131
Takze servis si na tom prirazi vic jak 100%.
Uživatelský avatar
Mlha

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 58
Registrován: 28 srp 2008, 13:54
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PS125
Tuning / úpravy: když to funguje, tak se v tom nešťourám

Re: Honda SH125i

Příspěvekod novaka » 14 dub 2009, 06:54

Co vim, tak origo filtr stoji vsude stejne, tj. cca 450 az 500 Kc a to i v jinych neznackovych servisech. Nevim jak by se na tenhle divali pri uplatnovani zaruky. Navic nevim jestli zrovna tenhle filtr jde i do novejsich SH tvarove. Pokud pasuje i do novejsich SH - trochu me tam mate ten Dylan, tak po zaruce jasna volba. Ten kus plastu a ta cena me take stve. No zase je to za 5 minut vymenene. Na Burgmanu jsem mel naolejovany molitan a to byla trochu delsi prace.

Jeste ted nevim jestli neni po 4 tis. i svicka, ale ta je myslim az po 8. Ted presne nevim. Jestli byla v cene svicka, filtr vzduchu, olej + kompletni kontrola, tak ta cena je ok. Preci jen po koupi ojetiny se to vsechno vyplati menit.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 21:42, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda SH125i

Příspěvekod Kiwi » 14 dub 2009, 23:49

Bohajeho, nešetřete na vzduchovým filtru. U těchto slabejch strojů je to alfaomega věci. Pak to žere a nejede...
.....sovy nejsou, čím se zdají být.....

jsem momentálně ve skupině "untermensch" ......tzn bez scoota....
Kiwi

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1518
Registrován: 24 črc 2007, 19:51
Bydliště: Brno
Skútr / moto: v prenatálním stadiu :-(

Re: Honda SH125i

Příspěvekod novaka » 15 dub 2009, 21:32

Myslim, ze v tomto pripade a od zminene firmy setrit jde. Hlavni je, ze Honda v prirucce doporucuje delsi interval vymeny nez odpovida beznemu provozu. Tlakovou ztatu noveho a zadelaneho filtru jsem v zavislosti na ujetych km a atmosferickych podminkach nemeril, ale jak jsem psal, vyplati se menit casteji rekneme po 4 tis. km, tj. moje doporuceni bylo menit casteji, takze zadne setreni, ale opak a myslim, ze firma RMS je zarukou kvality.

Jinak souhlas je to alfaomega. Bohuzel uzivatelska prirucka k tomu pristupuje no rekneme vlazne.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 21:42, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda SH125i

Příspěvekod Kiwi » 16 dub 2009, 08:44

U Leada byl předepsanej interval 8tis. ale v našich podmínkách je to blbost. Ideální je max. 6tis. ale to každej trochu zkušenej jezdec pozná, že to netáhne. No poté co tu hodil TW fotky válečků od firmy RMS, už bych si od nich asi nic nekoupil :D no ten filtr bych možná zkusil kdyby byl za polovinu....
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 21:43, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
.....sovy nejsou, čím se zdají být.....

jsem momentálně ve skupině "untermensch" ......tzn bez scoota....
Kiwi

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1518
Registrován: 24 črc 2007, 19:51
Bydliště: Brno
Skútr / moto: v prenatálním stadiu :-(

Re: Honda SH125i

Příspěvekod novaka » 16 dub 2009, 09:31

SHcko ma vymenu podle tabulky az ve 12 tis. Ja se prave obavam, ze ta 2x nizsi cena nebude. Nejsem si jisty jestli je stejny filtr na Dylena, Stare SH a na nove SH. Ted je teda jeste nejnovejsi SH :-) Moc jsem neguglil, takze nevim. Stejne to budu dal kupovat v Honde za 500. No co se da delat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 21:43, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda SH125i

Příspěvekod Honza.K » 16 dub 2009, 10:06

Sorry za blbou otázku, ale jak poznám že je filtr zralej na výměnu? Nemáte někdo fotky jak vypadá filtr, který by se už měl vyměnit? V manuálu je fakt 12tis km a častější výměna pokud se skůtr provozuje v prašném, nebo vlhkém prostředí. Těch 12tis km vydrží asi jenom v ideálních podmínkách...
Uživatelský avatar
Honza.K

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 90
Registrován: 13 bře 2009, 21:39
Bydliště: cca 25km od Brna
Skútr / moto: Honda SH125i 2009

Re: Honda SH125i

Příspěvekod Kiwi » 16 dub 2009, 20:09

Poznáš při jízdě, že to prostě netáhne. A jestli stojí originál 500, vůbec bych neřešil nic levnějšího. A ideální podmínky u nás určitě nejsou. Práší se stejně hnusně ve městě i na vesnici. Takže jakmile skůtr poleví v tahu, žádný profukování filtru a podobný blbosti, do popelnice s ním. Jinak můj filtr vypadal po 8tis. nechutně. Špinavej a zamaštěnej
.....sovy nejsou, čím se zdají být.....

jsem momentálně ve skupině "untermensch" ......tzn bez scoota....
Kiwi

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1518
Registrován: 24 črc 2007, 19:51
Bydliště: Brno
Skútr / moto: v prenatálním stadiu :-(

Re: Honda SH125i

Příspěvekod novaka » 16 dub 2009, 21:40

Filtr jsem poprve menil po 6 tis. a bylo to po letnim provozu. Podzim a sem tam zima ... po 4 tis. Kdyz zimni provoz, tak rekneme po 2 tis. odsroubovat a vytrit spodek plastoveho v krytu tam kde je vyusteni odkaleni/odvzdusneni klikovky, trochu ofoukat filtr. Ted mam od posledni garancky najeto 2700, tak to o vikendu sundam.

jak psal Kiwi netahne, trochu jiny zvuk ... no radsi to zas tolik nesledovat a neposlouchat :-)

Jinak nize davam fotku maleho plexi od Isotty ... na te druhe fotce je videt co muze mit clovek na bunde po 2 dnech v lete:-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil novaka dne 16 dub 2009, 21:45, celkově upraveno 2
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda SH125i

Příspěvekod Kiwi » 16 dub 2009, 21:43

fuj to je škaredý :shock: ale neber mě vážně, nesnáším plexi, jsem zapřísáhlý nepřítel plexi. Kromě toho co má nový SH a Runner v originále :)
.....sovy nejsou, čím se zdají být.....

jsem momentálně ve skupině "untermensch" ......tzn bez scoota....
Kiwi

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1518
Registrován: 24 črc 2007, 19:51
Bydliště: Brno
Skútr / moto: v prenatálním stadiu :-(

Re: Honda SH125i

Příspěvekod novaka » 27 dub 2009, 15:31

Je to škaredý, ale praktický a to úplně největší plexi je ještě na pohled ošklivější.

Zatím jsem ten filtr ještě nerozebral. Příští týden bude asi garančka ...

Každopádně dotaz ... olej do převodovky podle manuálu cca 0,2 l. Měníte ? Jak často ? U Burgmana jsem i věděl kde se to mění, ale tady to nevím no :-)
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda SH125i

Příspěvekod Mlha » 29 dub 2009, 01:37

nemate nekdo manual jak se steluje ta vule ventilu? ne ze bych se chtel do toho poustet sam, ale kamarad automechanik, co mi spravuje auto mi rikal ze by mi garancku delal, jen pry potrebuje vedet jake vule se tam maji nastavit.
Uživatelský avatar
Mlha

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 58
Registrován: 28 srp 2008, 13:54
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PS125
Tuning / úpravy: když to funguje, tak se v tom nešťourám

Re: Honda SH125i

Příspěvekod novaka » 01 kvě 2009, 23:44

Honza.K píše:Sorry za blbou otázku, ale jak poznám že je filtr zralej na výměnu? Nemáte někdo fotky jak vypadá filtr, který by se už měl vyměnit? V manuálu je fakt 12tis km a častější výměna pokud se skůtr provozuje v prašném, nebo vlhkém prostředí. Těch 12tis km vydrží asi jenom v ideálních podmínkách...

Pro zajímavost sem házím filtr po 3,5 tis. km, z toho 1000 km leden, únor. Myslim, že kdo jezdí jen v létě, tak je reálných 6 tis. km a kdo jezdí i v zimě, tak max. 4 tis. km.

Ještě drobnost ... ten černý plsat jsem před focením očistil.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda SH125i

Příspěvekod skywalker.l » 05 kvě 2009, 22:13

Pokud je v manuálu výměna po 12tis. km, zbytečně bych to neměnil v půlce, tj. 6tis. Ony ty servisní intervaly bývaj beztak ještě nadsazený... Možná bych ho v polovičce výměnného intervalu zkontroloval a v případě potřeby ofoukal kompresorem...
Uživatelský avatar
skywalker.l

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 270
Registrován: 18 dub 2008, 19:15
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Suzuki AP50, Yamaha Majesty 125, Yamaha Nightmax
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, LeoVince 4Road

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků