Honda PS125i - brzdy

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda PS125i

Příspěvekod zbyňák » 27 led 2010, 11:39

Bahňák: tak nic. Budu přemýšlet a velice sledovat chování brzd. To rozpojování lanovodů bude asi složitější. Jsem zvědav co se podaří. Poprosím informuj. Budu sledovat tu diskusy i na motorkářích.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Honda PS125i

Příspěvekod falonso » 27 led 2010, 13:02

Já když se nad tím zamyslím,tak mi to prostě přijde jako blbost.Neřeknu mít systém,kterej když vezmeš za přední brzdu,tak ti trochu přibrzdí i zadek,ALE OBRÁCENĚ ???!!! :shock: :shock: Vždyť to je fakt uhozený.Už v autoškole tě instruktor učí,abys brzdil buď před zatáčkou a nebo když už musíš v zatáčce,tak pak pouze zadní,protože na zadním kole je mnohem větší váha a tak ti to hned tak neujede.Na takto ne-fungujícím stroji bych si při přibrždění v zatáčce vůbec nebyl jistej,jestli mě to třeba náhodou nevyhodí ze sedla.Od toho máme přece dvě páčky,aby jsme si to mohli namixovat podle dané situace sami.Je dobře,že se to tu řeší.A ještě jedna věc k tomu.I velcí výrobci jako je např. Honda můži mít na svém systému chybu,kterou pustí do výroby a pak na to přijdou až sami uživatelé.Nebylo by to v motoristickém světě nic nového.Jen u výrobců aut co se dělá svolávacích akcí na výměnu nebezpečných komponentů.Například tento týden jsem četl nějaké info o svolávačce TOYOTY,že je nějaká závada na plynovém pedálu a tak dělaj nápravu.Co když jinde relativně dobře fungující systém může být zrovna na PS125 nevyzpytatelný až nebezpečný :?: :roll:
Uživatelský avatar
falonso

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 132
Registrován: 03 srp 2009, 17:15
Bydliště: Dobřany u Plzně
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 250i 2009

Re: Honda PS125i

Příspěvekod _Tom_ » 27 led 2010, 13:25

jen se divím, že když je ten systém naprosto stejný u PS, SH, SW a nového leada, tak proč už se to neřeší. Neřeknu, když bude mít tento systém jediný typ skútru, ale když to používají na nesčetně modelech ???
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Honda PS125i

Příspěvekod zbyňák » 27 led 2010, 15:37

Tome: SH 150 i 300 a SW má určitě vzadu kotouč, takže tam to funguje jinak. Nevím jak nový Lead, protože na stránkách Hondy už není.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Honda PS125i

Příspěvekod _Tom_ » 27 led 2010, 17:02

dle prodejce a servismana hondy je rozdíl v tom, že nový lead a PSko má lanovod, kdežto ostatní s kotoučem vzadu mají hydrauliku. Nicméně rozložení v % na předek a zadek je prý naprosto shodné. Vyřadit prý nelze ani s bubnem ani s kotoučem vzadu, nicméně prý při servisech žádné stížnosti na CBS nemají. I když to se můžu jen domnívat když mi řeknou že ne, nezbude mi nic jiného než věřit.

Zkušenosti prý zatím kladné a i velké motorky bez ABS pouze se systémy CBS mají i podstatně větší kubatury a prý také bez problémů. Dle servisu se u bubnů při prohlídkách kontroluje opotřebení bubnu, kde by mohlo při větším ojetí obložení dojít ke změně procentuelního poměru, kdy by zadní brzda měla menší účinek a vychýlení by bylo na paknách bubnu větší, pak by mohlo dojít k silnějšímu účinku přední brzdy. Nicméně prý se tak v praxi nestává, protože obložení zadní brzdy se opotřebí za delší dobu než dojde k nutné výměně destiček, čemu bych i věřil. Tolik debata v kruhu servis a prodej hondy.

Tak nevím, přesto že mám prodejnu za rohem a nic u nich konkrétně nekupuji a i jsem říkal že kupovat nebudu, měli nějaký názor a pro mě jen ze zajímavosti jsem se na to ptal a mluvili celkem rozumě.

Nicméně účinek je pevně nastaven prý brzdovým válcem a je jedno jestli je výstupem kapalina nebo lano. Snad by mohl být problém vytahání lanovodu, kde by došlo ke změně účinku zadní brzdy a posunutí v účinosti předku, ale servisman tvrdil, že zatím lanovod nikdy neměnili. což mi tahle teorie taky říká něco o logice. Podle mě to takhle fungovat může. U kotoučů vpředu a vzadu prý v určitý interval mění přední i zadní destičky. Tak nevím
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Honda PS125i

Příspěvekod zbyňák » 27 led 2010, 17:17

Tome dík za info. Přeji Ti ať ho máš co nejdříve domaa budeš moci přispět svými zkušenostmi.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Bahnak » 27 led 2010, 17:34

Tom: Zodpovědně Ti mohu říct, že to je pěknej blábol! Kromě toho mám už s jedním značkovým servisem Honda takovou zkušenost že mě to vůbec nepřekvapuje. Žák základní školy kterej nepropadl z fyziky na páku okamžitě pochopí proč běžné opotřebení zadního bubnu poměr přední/zadní vůbec neovlivní.
Systém samozřejmě vyřadit lze. To jenom ve značkových servisech tvrdí že ne přesto, že celá řada zákazníků (včetně mě) to pro svoji bezpečnost požaduje. To by ale Honda přiznala, že do motorky montuje něco co je vyloženě na zabití !

Neochota servisu něco vymyslet a zákazníkovi vyhovět je neuvěřitelná. Nakonec co chceš od značkového servisu Honda kam přijedeš s novým skůtrem na první garanci a oni Ti ho předají s tak volným výfukovým ventilem (předtím byl v pořádku) že klepání slyšíš už za rohem. Na reklamaci takto "seřízených" ventilů mechanik skůtra odveze a na mou námitku že teď už je motor teplý a seřídit to nepůjde prohlásí "to není problém" a se skůtrem odjede.
Protože mi nebylo tak úplně jedno co s mým novým skůtrem vyvádí tak jsem po chvilce drze zašel k dílně a málem mě trefil šlak.
Mechanik ze značkového servisu Honda chladil motor tím, že na něj z hadice pouštěl vodu !!!!!!!!!!!!!!!
Takže kašlu na záruku ale už nikdy mě u nás v servisu u Hondy neuvidí. Kromě toho nechápu proč si jako kvalifikovaný mechanik nemohu bez ztráty záruky provádět servis sám. Začínám uvažovat i o nějakém právním řešení.
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Kokeš » 27 led 2010, 17:42

Jo na to se pamatuju,byl jsem u toho. Zapoměl jsi se zmínit jak jsi měl vadné kolo a jak ti dali další vadné.
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Bahnak » 27 led 2010, 17:46

Jo jo, přesně tak to bylo. Dokážu pochopit že v Indii nějakej jouda udělá křivý kolo. Postup mechanika jsem ale doteď nerozdejchal.
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda PS125i

Příspěvekod zbyňák » 27 led 2010, 18:03

Bahňáku já to chápu takto: čím více je opotřebené brzdové obložení tím více musím stisknout brzdovou páčku tzn. že lanko aby vůbec brzda začala brzdit urazí nějakou dráhu, ten systém je drátový čili ta přední brzda registruje nějakou proběhlou dráhu lanka zadní brzdy a registruje to tak že brzdí zadek (ten ale vůbec nebrzdí protože obložení je opotřebené) a začne brzdit předek. Ty aby Ti zadek vůbec začal brzdit tak ji promáčkneš třeba o 4cm což by normálně třeba znamenalo že zadek brzdí na 80% ale reálně brzdíš 30% kvůli opotřebení obložení takže aby jsi se dostal na reálných 80% tak promáčkneš 8cm. Předek to ale vyhodnotí jak brutální brždění zadku a ty letíš protože Ti předek zablokuje. Pokud by jsi měl obložení tak jak je to nastaveno tak třeba k této situaci nedojde protože tu páčku o více než 4 cm nepromáčkneš. Je to trochu kostrbaté ale takhle si vysvětluji případný vliv stavu obložení na brždění předku. Z fyziky jsem nepropadl :D a docela rád bych si nechám vysvětlit v čem se mýlím. O víkendu každopádně v garáži budu spekulovat.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Bahnak » 27 led 2010, 18:33

Takhle to neni ani kdybys byl nepořádnej a neměl seřízenou vůli na lanovodu. Podívej se na fotky toho systému na motorkari.cz. Jasně tam uvidíš vahadlo které to eliminuje. Způsob jak to rozumně ovlivnit neexistuje. Prostě pokud přípravkem vyloženě nevyřadíš lanovod CBS tak ti to do přední brzdy bude hranat pořád :x
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda PS125i

Příspěvekod _Tom_ » 27 led 2010, 20:37

já nevím, nemyslím že by servis v hondě byl něčím špatný, třeba jsi narazil na ne uplně ideální prodejnu. taky mám hondu za rohem a přitom bych si tam nic nekoupil, prostě jedu jinam, kde se chovají uplně jinak. Každý to podle mě zažil. Popisoval jsi několik problémů, které jsi se svým skútrem a jednání se servisem měl, pak nechápu pokud už narážíš na cokoliv, nedá mi to nerejpnoutsi. Soudný člověk už by v takovém servise nebyl, jedna zkušenost a nashledanou. Copak je tu honda jediná? Popisuješ tu kupu zkušeností, servisy, principy, testování, a nakonec stejně skončíš v tom samém a zase s problémy? Taky jsem měl zkušenost, ale stojí mě to 100km cesty, ale nejsou jediní.

Chápu, že i ve značkovém servise odmítají možnost vypnout něco co lze. sám jsem na autě od škoda-auto chtěl moře věcí v servisu, nešlo to, pak se objevilo několik lidí, kteří dokázali pro mě zázrak a najednou jde i mnohem víc a bez extrémní námahy.

Co jsem se ptal v hondě, první garančka je nutná, ostatně jako všude jinde, další servis můžeš provést v garáži nebo jiném servisu. servisní knížku máš, pokud jsi kvalifikovaný jak píšeš i prochu profesně, servisku si doplníš, orazítkuješ a o záruku nepřijdeš. Na toto jsem se ptal právě z důvodu vzdálenosti prodejního místa a mého byddliště, takhle to funguje, nemám důvod nedůvěřovat. S autem dělám to samé, funguje to.

Zbyňák to myslím pochopil stejně jako já. Pár motorek jsem vystřídal, a i když asi ne tak kvalifikovaně jako Bahnak servisoval a rozdíl pohybu u páčky bubnové brzdy je znatelný. Ale asi jo, nejspíš tomu nerozumím.

Pokud jsi se v tom nějak povrtal hlouběji, a máš-li fotky vlož je sem a pokus se to popsat. Vložení fotky zde na webu není o nic složitější než u e-mailu. stačí vybrat cestu k fotce a stisknout tlačítko "přiložit soubor", a rovnou k fotkám dodat poznámku

Možná bych i poprosil moderátory o rozdělení tématu, poněvadž myslím, že téma o systému brzd CBS bude ještě na několik stránek. A třeba se to i někam posune. Díky za zvážení
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Bahnak » 27 led 2010, 21:04

Tom: nečteš pozorně. Popisoval jsem jen jeden problém se skůtrem při garanční prohlídce. To byl ten volný ventil. Při té samé prohlídce bylo vyměněno křivé kolo z výroby (za stejně křivé). Samozřejmě mě tam už nikdy neviděli a mého skůtra taky ne! Bohužel ještě horší zkušenost mám se značkovým servisem Suzuki kde na garanci nedokázali ani správně vyměnit olej ! Jediný servis kam bych se jako zákazník nebál motorku dát je Vrbovka v Praze.
Své motorky si již ale výhradně servisuji sám !

postup jak sem dát fotky jsem nepochopil :( Kromě toho své nemám a cizí sem dávat nechci. Ten blázinec je vyfocenej na
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?f ... d=5&&pgr=9
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda PS125i

Příspěvekod Rady » 27 led 2010, 21:21

Pokud je pro mne urcity model motorky zivotu nebezpecny a ma "vražedné duální brzdy od Hondy" tak si ji bud nekoupim a nebo v pripade ze na to prijdu pozdeji, tak muzu tuto zavadu reklamovat a nebo motocykl radeji prodat.
Tato diskuze zde vcetne te na motorkarich je stale dokola a o nicem, staci si to procist. Vubec se nedivim, ze servis odmita provest upravu brzd. Uz jen z duvodu, ze takova dodatecna uprava bez souhlasu vyrobce neni povolena a v pripade nehody si kazdy dusledky domysli sam.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Honda PS125i

Příspěvekod _Tom_ » 27 led 2010, 21:25

a co ty Rady jako zkušený. co si myslíš o CBS?
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků