HONDA PCX 125

Diskuze o skútrech většího objemu.
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým sinco v 22 pro 2020, 08:48.
Důvod: nepotřebné

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod sinco » 22 pro 2020, 08:49

Mám Sym GTS 125 a váhu lehce přes 100kg, jsem trochu i čahoun. Vrkat plynem se dá na rovince ale pokud je to do kopce a rychlost podobná chůzi člověka, trochu těžší váha jezdce a do toho ještě ne plynulá jízda tak pak vychytat aby skútr nevibroval už moc nelze. Ty otáčky-rychlost jsou prostě v pásmu kdy ten můj Sym vibruje a záběrem plynu se moc nedá protože je mizerná rychlost a do toho to stoupání které tě nutí zas plyn přidat ale ne tak aby ses vyhnul vibracím. To mě potkalo ve stoupání na dálnici, bylo to snad půl km ale pro mě hrozných, až jsem měl pocit že to skútr ve zdraví nedá. Na rovince se vrkat s plynem dá za určité situace. Byl jsem s tím v jednom servisu, mechanik potvrdil moje pocity ale vše bylo v naprostém pořádku a tak to uzavřel že je to vlastnost se kterou nelze nic udělat.
sinco

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 120
Registrován: 15 črc 2019, 20:05
Bydliště: Brno
Skútr / moto: GTS JOYMAX 125i ABS + Start & Stop

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 03 led 2021, 22:30

Citelis píše:No tak myslím, že je zbytečné se tu urážet. Rozdám pár knížecích rad, jak to víceméně řeším já a co se mi tak nějak osvědčilo :P a každý ať si to přebere jak chce.

Když už trénuješ (teď nic proti, taky si zkouším kde co. Ono pak člověka v provozu míň věcí překvapí). Tak doporučuji i trénovat (jak už tu zaznělo), kdy rozpíná spojka ... tj. rozjedeš se, zavřeš plyn a zpomaluješ dokud nevypne spojka, skůtr se jakoby odbrzí a pak už jede jen setrvačností ... tuhle rychlost si zapamatovat a naučit se jí.

Při jízdě rychostí chůze se mi výrazně více osvědčilo jakoby "vrkat plynem", než pozvolné přidávání a držení konstantního plynu a pálení spojky. On má skůtr výrazně lepší stabilitu při pomalé jízdě, když je motor aspoň v nějakých otáčkách ... když ti to drnčí, tak se dá relativně snadněji najít otáčky, kdy jde spojka do záběru. No a pak si "vrkám plynem" jen tak, abych motor držel mezi volnoběhem a těsně pod záběrem. Pokud potřebuji trochu zrychlit, tak si vrknu víc, pokud potřebuju jen stabilizovat skůtr, tak si vrknu mín, ale furt mám motor roztočený, protože když začne skůtr "padat" do pomalé zatáčky, tak stačí lehce vrknout víc a spojka zabere v podstatě hned a není potřeba sundavat nohu a zachraňovat to nohou. Jen to vyžaduje hodně cviku a předvídání, kdy si vrknout :mrgreen: V tom má motorka výhodu, protože si můžu držet motor v otáčkách a ruční spojkou korigovat tyhle detaily. My to musíme zvládnout jen plynem.

Co se týče skůtra ... trochu pomůže sundat boční dekl variátoru a aspoň ho vyfoukat vzduchem - hlavně spojku ... jen bacha lítají z toho šílený "sra*ky" a ten prach příliš nedoporučují dýchat. Ale tohle pomůže víceméně krátkodobě.

No a úplně nejlepší je, variátor včetně spojky rozebrat, pořádně vyčistit. Promazat co se mazat má, odmastit to co má zůstat suché (řemenice, spojkový zvon) a lehce jemnějším smirkem přebrousit spojkové čelisti - sundat z nich ty černé napečeniny. Asi záleží jak která spojka nevím co tam mám já (kupoval jsem ojetou), ale moje čelisti na sobě mají obložení v barvě písku, když se očistí. Dělal jsem to před 3800km a stále relativně v pohodě - občas si to zadrnčí než se ohřeje, ale rozhodně to není co to bývalo - to jsem měl pocit, že se mi skůtr rozpadne během 50ti metrů.
On i ten spojkový zvon se musí trochu ohřát, aby fungoval - studený prokluzuje výrazně víc než "teplý".

Nemám moc dobrou zkušenost s autorizovanými servisy na auto, takže skůtra už si automaticky servisuji sám :wink: Pochybuji, že se někdo v autorizáku nebo jinde s tím variátorem bude tak peklovat, ale třeba jim křivdím


To jsou všechno inteligentní rady, to nemyslím ironicky - ale problém je, že mi lidé radí něco, co moc nesouvisí s mým problémem - jak začalo bejt plus pět a více stupňů celsia, tak se problém s vibrujícím skútrem při zabírání spojky vytratil - celé to bylo o tom, že celý skútr vibroval už při nastartování - a o to víc při záběru spojky - ovšem stačí aby bylo aspoň 5 nad nulou a celý problém neexistuje. Tak proč to řešit tak složitě, jak tady skoro každej radí? Stačí jezdit když je víc než pět stupňů a když je méně, stačí, to se mi osvědčilo, nechat skútr zahřát, tak pět minut nechat běžet na volnoběh, vibrace zmizí i na volnoběhu a jde všechno hladce. Vsadím se, že od jara do podzimu tento velký spojový problém vůbec nebude potřeba řešit. Neříkám, že je na škodu něco občas vyčistit, ale nevím, jestli je to fakt nutný, když to zlobí jen při teplotách kolem nuly.

Jinak spojka zabírá při rychlosti cca 15 km v hodině, to jsem zjistil při zpomalování z 20 u semaforů a podobně. Takže dobrý vědět, kdy zabírá, to jo. A snažit se v týhle rychlosti zbytečně nezůstávat, to je jasný.

Myslím že co se týká komunikace, lidi reagujou na moje otázky radami, který prostě sice souvisí s mou otázkou, ale neřeší můj problém a když se naštvu, že mi radí kraviny (typu nejezdi kolem kuželů, nejezdi pomalu atd.) , tak si myslí, že nejsem vděčnej a že tomu prd rozumím, tak si mám nechat poradit. To je stejný, jako kdyby člověk, který nerozumí oblečení, si chtěl koupit džíny, ale lidi, co rozumí oblečení by mu začali nadávat, že je mimo, že si má koupit kraťasy a pak by mu vysvětlovali výhody krátkých kalhot a on by nadával, že ho to nezajímá, že chce džíny, a byl by za vola, že si nenechá poradit. pak se samozřejmě najde konečně nějaký realista, který mu poradí, jaký džíny má pořídit, ale to jsou na forech právě výjimky. Takový reakce jsem zažil na forech o autech, fotoaparátech, filozofii, atd. Prostě začátečník s něčím přijde, je zahlcen informacemi, ale tuší, že to není to, co chce řešit, načež je za vola a nevděčnýho. Jenže tady je jasný jako facka, že když problém neexistuje v teplotách nad pět stupňů celsia, tak že asi nejde naprosto vůbec o to, jestli ten člověk blbě používá spojku, nebo jestli jezdí moc pomalu nebo rychle, natož jestli má trénovat na prázdným parkovišti nebo radši zazimovat, protože má blbý otázky. Většina diskuzních fór bohužel zahlcujou lidi, co sice znají miliony detailů, ale nechápou, že se na to nikdo neptal. Ale je fakt, že jsem se dozvěděl spoustu věcí o spojkách, který pravděpodobně běžný skútrista vůbec nemusí vědět a jeho skútr tím nepříjde k žádné úhoně. Nebo je snad obecně známo, že holky na vespách běžně ničí spojku, protože si nenechali poradit na skutrforu?
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Citelis » 04 led 2021, 12:51

No pokud ti to vibruje hned po nastartování, byť jen pod 5 stupňů, tak je spíš něco špatně s motorem a spojka to pak ve výsledku jen umocní. Nevím co máš za rok PCXka, ale jako základ bych kouknul na svíčku a podle toho kolik má najeto ji klidně i vyměnil. Přemýšlím co by tam mohlo být blbě, ale záleží na ročníku...
Mě to vibruje fakt jen při prokluzu spojky, ale po nastartování bez problému. Dneska jsem startoval po 13 dnech stání venku, bylo kolem nuly. 2x jsem zapnul zapalování (asi zbytečně), ale chtěl jsem mít jistotu, že se natlačí benzín a chytlo mi to "na brnk" ... otáčky teda výlítly do hodně zvýšeného vonoběhu, až jsem se bál, ale do 2-3 vteřin spadli na rozumnou mez a pak už normal jak jsem zvyklý ... ale vibrace "žádné".
Citelis

100+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 183
Registrován: 20 bře 2019, 17:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015
Tuning / úpravy: Yamaha FZS 600 Fazer 2000

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 04 led 2021, 21:21

Citelis píše:No pokud ti to vibruje hned po nastartování, byť jen pod 5 stupňů, tak je spíš něco špatně s motorem a spojka to pak ve výsledku jen umocní. Nevím co máš za rok PCXka, ale jako základ bych kouknul na svíčku a podle toho kolik má najeto ji klidně i vyměnil. Přemýšlím co by tam mohlo být blbě, ale záleží na ročníku...
Mě to vibruje fakt jen při prokluzu spojky, ale po nastartování bez problému. Dneska jsem startoval po 13 dnech stání venku, bylo kolem nuly. 2x jsem zapnul zapalování (asi zbytečně), ale chtěl jsem mít jistotu, že se natlačí benzín a chytlo mi to "na brnk" ... otáčky teda výlítly do hodně zvýšeného vonoběhu, až jsem se bál, ale do 2-3 vteřin spadli na rozumnou mez a pak už normal jak jsem zvyklý ... ale vibrace "žádné".


Aha, tak blbý je, že to nemůžu předvést v servise - než tam dojedu, tak se všechno zahřeje a už jim to neukážu - to už je skútr stejně v pohodě jako byl v říjnu po záběhu. Měl jsem za to, že celý problém je jen hodně vystydlý skútr po ránu, kdy v noci bylo kolem nuly. Do listopadu jsem to vůbec nezažil. Ale copak studenej - tím myslím uplně ledovej motor běží stejně hladce jako motor, kterej má třeba dvacet stupňů - když startujeme v létě? V servise nejsou schopni odhalit základní problémy jako svíčka, vůle ventilů, atd. pokud skútr nebude vymrzlej? Je to ročník 2019.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod josuk » 05 led 2021, 20:39

Vibrace při rozjezdu dělá nestejný chod spojkových paknicek.. nestejný pružinky nestejně namazány čepy..cenu hodnotit to má při provozní teplotě.

Odesláno z mého SM-F700F pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 20 led 2021, 20:40

Tak přátelé, dnes sedm stupňů Celsia, vytáhl jsem PCX z garáže po 14denním odpočinku - byly mrazy. Nastartoval, čekal hrůzu a ono, světe div se, motor předl jako kotě, dneska byla PCX od začátku do konce hebounká a něžná - a to 14 dní mrzla v garáži. Takže evidentně problém je s teplotou vzduchu, ne s mým skútrem. Prostě nesnáší, když celou noc holka mrzne a pak jí nastartuju, to pak vibruje jako šílená a trvá jí tak 15 minut, než se uklidní. Má to teda vůbec cenu řešit? Stačí aby v noci prostě nevymrzla a bylo aspoň pět nad nulou a je od začátku v naprostý pohodě.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

PCX 125 pripojenie gps&svetla

Příspěvekod tepo » 26 úno 2021, 16:07

caute,
mam kupene tieto svetla a gps tracker (vpravo), potreboval by som nejake rady ako tieto dve veci pripojit do kablovania milovanej pxc-ky.
gps tracker ma kablovanie pripojitelne priamo na baterku, ale nechcem to tak, lebo ju to uplne vybije ked motorka stoji tyzden cize rozmyslam nad relatkom z svetiel mozno a az sekundarny obvod na zdroj. ale neviem ani ake napatia su v kabloch pre taketo relatko, tak idem porady.
tie svetla netusim kde sa pripajaju vobec :D

vdaka za tipy!
tepo

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 10 zář 2018, 18:01
Skútr / moto: PCX 125
Tuning / úpravy: brzdove paky, spatne skla

Re: PCX 125 pripojenie gps&svetla

Příspěvekod keto » 26 úno 2021, 17:50

Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod JardaB » 27 úno 2021, 21:50

GPS tracker trvalé zapojeny lehce vybije aku ... třeba do týdne. Jaký má odběr?
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Alda1965 » 02 dub 2021, 10:35

Zdravím, pánové mám dotaz, mohu tohle nalít do své Hondy 125 PCX zakoupeno v roce 2018. https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -1l_286606 Podle návodu v kterém olej doporučujou vše souhlasí jen píšou že to má mít API SG nebo vyžší, tento má API SN. Bude to nějakej problém?
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod HANZTD » 02 dub 2021, 10:59

a nebude ono N postavený abecedně vejš než G a tim pádem je odpověd na tvojí otázku (má mít API SG nebo vyžší, tento má API SN ) JEDNOZNAČNÁ :idea:

Ne že bych se o to nak konkrétně zajímal , ale otázka 2min zjištění informace :wink:

Klasifikace motorových olejů dle API určených pro zážehové motory

SA
neaditivované motorové oleje bez zvláštních požadavků na vlastnosti pro motory vyráběné v letech 1940-1950
SB
motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1950-1960 se zvýšenými požadavky na termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti
SC
motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1967 pracující při středním a částečně zvýšeném namáhání, podporující tvorbu úsad a korozi, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, nízkoteplotním kalům, korozi, rezivění a opotřebení
SD
motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1968 se zvýšenými požadavky na olej, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, korozi, rezivění a opotřebení a proti nízkoteplotním kalům
SE
motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1972 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi a opotřebení
SF
motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1980 včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SG
oleje pro motory vyráběné od roku 1989 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SH
motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1994 pracující v nejnáročnějších provozních režimech za vysokých otáček motoru, s přeplňováním a s prodlouženými intervaly výměn
SJ
motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1996 se zvýšenými požadavky (oproti API SH) zejména na odparnost a termooxidační stabilitu
SL
motorové oleje pro motory vyráběné od roku 2000 s novými požadavky
SM
Motorové oleje pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu nečistot, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot
SN
Motorové oleje pro všechny současné motory. Kategorie zavedena v roce 2010
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

500+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 747
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Alda1965 » 02 dub 2021, 12:24

Bingo, no vlastně je to logické, tak snad ano. Na Hondičku sem dlouho šetřil a tak jí chci dát jen to co potřebuje. Tenhle má kupříkladu tyhle označení: API SM/SL/SJ/SH/SG https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 62/3945444 Ale Repsol se mi zdá kvalitnější.
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod JardaB » 03 dub 2021, 11:19

Mně se v noci taky zdají věci ....
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Alda1965 » 04 dub 2021, 03:27

JardaB píše:Mně se v noci taky zdají věci ....

Dobře, tak sem to někde četl že Repsol je kvalitnější. :D
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků