Honda Forza 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod ggreenmann » 04 bře 2019, 00:39

Já to tak beru, že člověk je už spíše zmlsaný a potřebuje maximální možné pohodlí. Ty naše společné cesty ve dvou nebudou zase tak časté na ty dlouhé vzdálenosti a za hranice na tom dva nikdy nevyjedeme...a pro mě samotného to bude myslím dostačující. Asfalt trhat nepotřebuju, před holkama se taky ukazovat nepotřebuju, na to mám jiné zbraně)))) a tak je to spíš pro vlastní radost a relax...mě spíš zajímalo zda se mám připravit na nějaké neduhy či žádné nejsou?)))
ggreenmann

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 21 čer 2013, 19:19
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod Bostav » 04 bře 2019, 07:00

Žádné problémy ani poruchy nejsou. Buď v klidu. 0
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod forester » 04 bře 2019, 08:24

Nenechaj sa znervózniť greenmann a všetky tie negatívne názory že na skútru 125 sa nedá cestovať ďalej, vyvraciam napr. týmto krátkym videom z prvej moto dovolenky v Chorvátsku. A odvtedy ich už bolo tuším šest a s PCX dve. Všetky sa dajú dohladať tu na SF.
https://youtu.be/laMCFsTvzV8
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod icask2 » 04 bře 2019, 11:21

Jasne, ze sa da aj na 125 ke dostat vsade. Len to chce klud pohodu a nesnazit sa o nemozne. Treba si vybrat pekne trasi aby sama cesta bola uz cielom vyletu.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod ggreenmann » 04 bře 2019, 13:39

forester píše:Nenechaj sa znervózniť greenmann a všetky tie negatívne názory že na skútru 125 sa nedá cestovať ďalej, vyvraciam napr. týmto krátkym videom z prvej moto dovolenky v Chorvátsku. A odvtedy ich už bolo tuším šest a s PCX dve. Všetky sa dajú dohladať tu na SF.
https://youtu.be/laMCFsTvzV8

Super, díky. Taky si myslím, že to půjde a na forzu se už těším)))
ggreenmann

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 21 čer 2013, 19:19
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod Gandalf » 04 bře 2019, 14:17

Jedna osobní zkušenost: Z podpisu vidíš, že Forzu 125 mám a k ní moto. Vloni v listopadu byl krásný slunečný víkend, moto bylo odstavené, ale řekli jsme si, že výlet do Jeseníků by ještě stál za to. Vyrazili jsme na Forze 125 z Brna - já cca 85 kg, baťůžek o dost méně. Jen kousek po dálnici směr Olomouc a zbytek dne po okreskách. Vyjeli jsme si i nahoru na Ovčárnu, pěšky na Praděd, výtahem až nahoru a pak přes Červenohorské sedlo, Velké Losiny, Mohelnici a Letovice zase domů (velmi hrubým odhadem 300 km). Skútr to zvládl, i když do motoru nebo variátoru holt nevidím :)

A teď můj osobní dojem - komfort jízdy ve dvou překvapivě slušný, prostor pod sedlem a topcase dostatečný... jsou tu ovšem 2 velká ALE:

1. skútr dostává zabrat při vyšší rychlosti i na rovině nebo v mírném stoupání, o šplhání do větších kopců nemluvě. Sice drží rychlost statečně, ale pokud aspoň trochu cítíš s motorem, skútrem a technikou obecně, tak je to nejpozději po nějaké chvíli utrpení.

2. na okresce jedeš 90-100 (tacho) a stejně se Tě většina aut snaží předjíždět, kde to jde a bohužel i tam kde to nejde. O nějaké výkonové rezervě se v takové chvíli nedá hovořit vůbec. Takže z hlediska elementárního pocitu bezpečí nebo nějaké jistoty nic moc. Ale na to se dá zvyknout... přinejmenším do okamžiku, kdy Tě nějaký řidič nesejme :? Sám beru Forzu jako neocenitelného pomocníka po městě a okolí a nouzové svezení pro dva, když je to skutečně třeba.

Takže technicky to možné jistě je, otázkou je životnost, resp. výdrž některých dílů při častějších podobných výletech a zejména pocit z jízdy, která nenabízí nic moc mezi jízdou na plný plyn a zastavením. Rozhodnutý už jsi, tak je mé psaní zřejmě zbytečné. Znám lidi z okolí i tady z fóra, kteří z přechodem na vyšší kubaturu laborovali i několik let a měli přesně stejné argumenty jako Ty (já mezi ně taky první rok patřil) :) Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by přešel byť jen na 250-300 nebo lépe na 400 (X-Max, Xciting S, Maxsym, Burgman, SW apod.) a zpětně by litoval nebo v tom viděl chybný krok,či špatnou investici. O dvouválcových letadlech nebo parnících teď nemluvím, to už je zase někde jinde. Tak držím palce, ať nejsi mírně zklamaný a po roce nestojíš před stejným rozhodováním :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod Alda1965 » 04 bře 2019, 14:44

Zdravím, přemýšlím o koupi Frozy 125 a zajímalo by mne jestli je tam těch 11 kw nějak citelně znát oproti PCX 125 který vlastním, jezdíme na ni s přítelkyní ve dvou a v těch kopcích přecijenom ten výkon je jen tak tak. Přítelkyně má sice muší váhu a tak jízda na PCX ve dvou je celkem slušná jen jak říkám v těch kopcích to trochu slábne. PCX má tuším 9 kw a tak by mě zajímalo jestli těch 11 kw je nějak znát. Je tu někdo kdo měl možnost toto porovnat?
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod Bostav » 04 bře 2019, 14:49

Ano, lehké zlepšení tam je. Ale pokud chceš měnit jen kvůli výkonu, tak to je nesmysl. Pokud kvůli komfortu cestování, tak to smysl má.
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod xPet » 04 bře 2019, 15:31

gandalf píše:Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by přešel byť jen na 250-300 nebo lépe na 400 (X-Max, Xciting S, Maxsym, Burgman, SW apod.) a zpětně by litoval nebo v tom viděl chybný krok,či špatnou investici.

Asi se budeme muset nějak blíže seznámit nebo co..., nebo nečteš mezi řádky co píši.
Myslel jsem si, že když pořídím Beverly 350, že budu mít skútr jak do města, tak i mimo něj. Jak popisují všechny recenze. Ale není tomu tak. BV už do města vhodná není. Ještě tak na projetí Heršpicou, tunelama apod. po okruhu. Takže jsem stejně pak ještě "musel" koupit SH 125.
Zase na druhou stranu na SH 125 bych nechtěl cestovat dál jak 80km od města, a pak jsem rád za Beverlynku.
Naposledy upravil xPet dne 05 bře 2019, 08:48, celkově upraveno 1
Spotřeba: Obrázek
xPet

250+
 
Reputace: 51
Příspěvky: 254
Registrován: 14 črc 2016, 13:38
Bydliště: Ostopovice
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 (2012), Honda SH 125 (2015)

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod forester » 04 bře 2019, 15:48

Gandalf píše: Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by přešel byť jen na 250-300 nebo lépe na 400 (X-Max, Xciting S, Maxsym, Burgman, SW apod.) a zpětně by litoval nebo v tom viděl chybný krok,či špatnou investici.


Tak ale toto písal Gandalf a nie ggreenmann :D
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod xPet » 05 bře 2019, 08:54

OK, manuálně jsem to teď upravil.
Označil jsem část příspěvku, dal Citovat, do odpovědi Vložit citace. Ale je fakt, že jsem se na to pak nedíval, takže ani nevím, že se to tam tak postlo. Asi nějaký šotek, či co.
Spotřeba: Obrázek
xPet

250+
 
Reputace: 51
Příspěvky: 254
Registrován: 14 črc 2016, 13:38
Bydliště: Ostopovice
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 (2012), Honda SH 125 (2015)

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod Bostav » 05 bře 2019, 17:00

Máte někdo CNC páčky. Jak jsou na tom s kvalitou ?
https://www.ebay.com/itm/CNC-Pair-Short ... ctupt=true
Obrázek

Kdyžtak bych poprosil přímo odkaz na ověřené a 100% pasující páčky. Díky
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod ggreenmann » 06 bře 2019, 09:49

Gandalf píše:Jedna osobní zkušenost: Z podpisu vidíš, že Forzu 125 mám a k ní moto. Vloni v listopadu byl krásný slunečný víkend, moto bylo odstavené, ale řekli jsme si, že výlet do Jeseníků by ještě stál za to. Vyrazili jsme na Forze 125 z Brna - já cca 85 kg, baťůžek o dost méně. Jen kousek po dálnici směr Olomouc a zbytek dne po okreskách. Vyjeli jsme si i nahoru na Ovčárnu, pěšky na Praděd, výtahem až nahoru a pak přes Červenohorské sedlo, Velké Losiny, Mohelnici a Letovice zase domů (velmi hrubým odhadem 300 km). Skútr to zvládl, i když do motoru nebo variátoru holt nevidím :)

A teď můj osobní dojem - komfort jízdy ve dvou překvapivě slušný, prostor pod sedlem a topcase dostatečný... jsou tu ovšem 2 velká ALE:

1. skútr dostává zabrat při vyšší rychlosti i na rovině nebo v mírném stoupání, o šplhání do větších kopců nemluvě. Sice drží rychlost statečně, ale pokud aspoň trochu cítíš s motorem, skútrem a technikou obecně, tak je to nejpozději po nějaké chvíli utrpení.

2. na okresce jedeš 90-100 (tacho) a stejně se Tě většina aut snaží předjíždět, kde to jde a bohužel i tam kde to nejde. O nějaké výkonové rezervě se v takové chvíli nedá hovořit vůbec. Takže z hlediska elementárního pocitu bezpečí nebo nějaké jistoty nic moc. Ale na to se dá zvyknout... přinejmenším do okamžiku, kdy Tě nějaký řidič nesejme :? Sám beru Forzu jako neocenitelného pomocníka po městě a okolí a nouzové svezení pro dva, když je to skutečně třeba.

Takže technicky to možné jistě je, otázkou je životnost, resp. výdrž některých dílů při častějších podobných výletech a zejména pocit z jízdy, která nenabízí nic moc mezi jízdou na plný plyn a zastavením. Rozhodnutý už jsi, tak je mé psaní zřejmě zbytečné. Znám lidi z okolí i tady z fóra, kteří z přechodem na vyšší kubaturu laborovali i několik let a měli přesně stejné argumenty jako Ty (já mezi ně taky první rok patřil) :) Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by přešel byť jen na 250-300 nebo lépe na 400 (X-Max, Xciting S, Maxsym, Burgman, SW apod.) a zpětně by litoval nebo v tom viděl chybný krok,či špatnou investici. O dvouválcových letadlech nebo parnících teď nemluvím, to už je zase někde jinde. Tak držím palce, ať nejsi mírně zklamaný a po roce nestojíš před stejným rozhodováním :wink:


Tak za tento postřeh ti mockrát děkuji a máš pravdu, že když nad tím člověk bude takto přemýšlet, tak vlastně koupě Forzy není příliš logická. Nicméně pro mě ten komfort jízdy není zanedbatelný, jelikož v období od brzkého jara do pozdního podzimu, než začne opravdu mrznout, používám skutr na 90 procent svých cest, ať už jsou jakékoliv a tak bych rád, minimálně ten jízdní komfort zlepšil. Ty jízdy ve dvou samozřejmě budou, ale nebude to moc často a už vůbec ne moc daleko. I když bych rád, ale času není mnoho....nutno říci, že jsi mě ale donutil popřemýšlet...Díky
ggreenmann

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 21 čer 2013, 19:19
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod Gandalf » 06 bře 2019, 11:38

:) "Jeden rád poslouží" :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Honda Forza 125

Příspěvekod LadyeF » 11 bře 2019, 20:14

zdravim , neviem uz kam by som sa mohla obratit nez na majitelov forzy ( servis znovu navstivim aj ked ma to vobec netesi) ... stretol sa niekto s problemom ze by nieco z okolia motoru klepalo/cvakalo? aj na volnobeh ... forza je to rocnik 2017 a najazdenych cez 12500 , asi dva tyzdne dozadu bola na nastavovani ventilov (zarucny servis) vymene oleja a brzdovky plus prezutie... klepanie/cvakanie je intenzivne pocut pri udrziavani konstantnej rychlosti, pri pridani a ubrati prestane .. dost ma to s prepacenim sere... nejake napady? myslite ze aj to nastavovanie ventilov by mohlo za to ? .. vdaka za odpovede... len doplnim ze otacky drzi stale krasne, rychlost detto a slape jak ma ... len by som fakt nerada keby ma niekde nechala kedze ju pouzivam prevazne aj do prace a na dlhsie trasy a akcie a vylety
LadyeF

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 12 úno 2019, 12:46
Skútr / moto: Honda Forza 125

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron