Gilera Nexus 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod bajza » 23 pro 2017, 23:12

Ahoj Jerry zdravím na Slovensko. Já ani nevím co tam přesně mám. Zatím jsem jí neřešil, protože funguje. A dokud bude, neměním. Na motobatt jsem koukal a jsou cenově podobné Yuassa se kterou mám dobrou zkušenost. V TGB vydržela dlouho. Letos jsem kontroloval dobíjení a proti palubnímu počítači měřák ukazoval odchylku o cca 0,1 V. Tak předpokládám, že funguje vše tak jak má. Jinak k bateriím velká nespokojenost s Vartou. I se synovou motorkou jsem vyzkoušel cca 3 a ani jedna nedala 3 roky. (jedna dokonce jen rok). Aprilia SR Max má předepsanou v manuálu 14 Ah YTX14-BS. Když jsem ji zadal do vyhledávače najde to i 12 Ah. Tak až bude třeba pokusím se o tu 14 ah.
Uživatelský avatar
bajza

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 672
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Gilera Nexus 125i,TGB Bullet 50 (už není)

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod petr_maverick » 23 pro 2017, 23:58

bajza píše:Ahoj Jerry zdravím na Slovensko. Já ani nevím co tam přesně mám. Zatím jsem jí neřešil, protože funguje. A dokud bude, neměním. Na motobatt jsem koukal a jsou cenově podobné Yuassa se kterou mám dobrou zkušenost. V TGB vydržela dlouho. Letos jsem kontroloval dobíjení a proti palubnímu počítači měřák ukazoval odchylku o cca 0,1 V. Tak předpokládám, že funguje vše tak jak má. Jinak k bateriím velká nespokojenost s Vartou. I se synovou motorkou jsem vyzkoušel cca 3 a ani jedna nedala 3 roky. (jedna dokonce jen rok). Aprilia SR Max má předepsanou v manuálu 14 Ah YTX14-BS. Když jsem ji zadal do vyhledávače najde to i 12 Ah. Tak až bude třeba pokusím se o tu 14 ah.
Zdravím jen pro upřesnění. Aku yuasa ytx14bs ma dle nasi normy 12ah. Sam mám v nexusu motobat typ teď nevím. Yuasa je špička, varta je průměr - v motobaterkách. Sam dělam v akumulátorech a start baterkách 12let a vím že u motobaterek je životnost tak 4roky,ale velmi záleží na údržbě.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk
petr_maverick

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2012, 11:54
Skútr / moto: kYMCO Agility 50

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod petr_maverick » 24 pro 2017, 00:22

Jo a já měl v gilere ytx12bs a ta ytx14bs je vyšší. Z hlavy nedam o kolik.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk
petr_maverick

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2012, 11:54
Skútr / moto: kYMCO Agility 50

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod JRM66 » 24 pro 2017, 00:52

petr_maverick píše: Sam dělam v akumulátorech a start baterkách 12let a vím že u motobaterek je životnost tak 4roky,ale velmi záleží na údržbě.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk
To bude asi aj tým že vačšina kašle na zimnú udržbu baterky ale aj ke moto stoji viac ako mesiac tak to treba stále pribijať nejakou dobrou nabijačkou pripadne to mať stále napojene na pomale nabijanie ked sa nejazdi. Hold väčšina z nás ešte stále podcenuje vybijacie prúdy kedy stači baterke hlavne teraz v zime 2-3 mesiace bez nabitia a je hned skoro kaput! :cry:
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca35tkm teraz cca.55tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer tentokrát z CZ.(Ta čierna čiastočne zhorena po požiaru.)
JRM66

500+
 
Reputace: 32
Příspěvky: 629
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU.
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125 maslova. BV Beverly 250 silver
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod JardaB » 24 pro 2017, 10:49

Ono je to přesně naopak . V zimě je samovybíjení nižší než v letních vedrech a nabitá baterie v pohodě vydrží bez nabíječky 4-6 měsíců do 80% kapacity.

Obecně a zjednodušeně akumulátoru škodí trvalejší "pobyt" v nenabitém stavu a letní vedro (parkovat v 30 stupních na sluníčku).

http://www.skutrforum.cz/technicke-problemy-se-skutry-f9/shrnuti-provozu-a-udrzby-akumulatoru-or-baterii-t12630.html
JardaB
Stadion 11, Babetta 210, Kymco Downtown 125i ABS,
variátor a spojka Dr.Pulley (odladěn výkon +37%), Givi V56N MAXIA 4
http://www.buchtik.eu
Uživatelský avatar
JardaB

250+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 311
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 125i
Tuning / úpravy: ano

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod petr_maverick » 24 pro 2017, 11:55

Trošku se míchají hrušky s jablky. Ano teplota ma velký vliv na samovybijeni akumulátorů. Ale není pravda že v zimě po 5měsících v nízkých teplotách a mrazu, bude mít aku 80%, naopak pravdou je že vysoké teploty nad cca 40st jsou pro akumulátory likvidační.
Pb akumulátory je nutné uchovávat nejlépe v teplotách kolem 18 st.
Z praxe vím (rukama mi prošly tisíce akum.) že výše uvedené tj.80% po 5měs. platí pouze u nových aku.ktera jsou skladována přesně dle podmínek výrobce.
V reálném provozu je lepší přes zimu udržovat aku nabité a uskladněné někde v teple.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk
petr_maverick

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2012, 11:54
Skútr / moto: kYMCO Agility 50

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod bajza » 24 pro 2017, 15:58

Pánové vy jste se rozjeli a to jsem se jen pozastavil nad tím, že YTX 14 BS má 12 Ah. Čekal bych, že když má 14 v názvu bude mít i tolik Ah. V TGB jsem měl Yuasu a origo vydržela dlouho teď už nevím ale určitě 5 možná 7 let. Varta už nikdy, v motobaterích nestála za nic. Já to vzal včera přes kabely abych jí po 6 týdnech nečinnosti pomohl. Nevím jak je to všeobecně u samovybíjení, ale říkal jsem si že asi něco maličko žere proud, když bliká kontrolka imobilizéru ještě nějaký čas po zhasnutí. Je pravda že dát 1700 za 14 Ah, když 55 ah do auta stála méně, je opravdu zvláštní. Ale na miláčkovi šetřit nehodlám. Má olej ten co má (Eni), řemen taktéž. Tak i baterku mu dopřeji kvalitní. Už s ohledem na absenci nakopávačky. Ještě jsem zvažoval tu powerbanku s možností startování moto i autobaterii. (lidl ji měl) našel jsem ji na alliexpresu, ještě o dost levnější. Jen nevím zda to tam riskovat.
Uživatelský avatar
bajza

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 672
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Gilera Nexus 125i,TGB Bullet 50 (už není)

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod Dusan14 » 26 pro 2017, 18:54

Ta nakopavacka nieje taka vyhra ano nastartujes. Sice noha dostane zabrat. Ale po 4 takych startoch, pochopis aka super vec je bateria. Moja chcipla na jesen (varta po 3 rokoch) tak uvidim co kupim na jar
Dusan14

750+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 842
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod Garrett » 26 pro 2017, 19:26

Na starém skútru před X lety jsem měl špatnou baterku a startoval pouze nakopávačkou, nebyl to problém, v pohodě, jednou prošlápnout a nastartováno. Tak si myslím, že nakopaváčka pro případ nouze je perfektní (moderní skútry jej prostě nemají). Tak to prostě je ...
Garrett

100+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 134
Registrován: 19 říj 2015, 20:21
Bydliště: u Vyškova
Skútr / moto: Kymco Downtown 125i 2013
Tuning / úpravy: Proužky na kola, blastry, jinak série a tak to i zůstane :)

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod duky5 » 27 pro 2017, 04:05

Dusan14 píše:Ta nakopavacka nieje taka vyhra ano nastartujes. Sice noha dostane zabrat. Ale po 4 takych startoch, pochopis aka super vec je bateria. Moja chcipla na jesen (varta po 3 rokoch) tak uvidim co kupim na jar
Ty si z ktorej planéty?
O nakopávačke sa bavíme predsa ako o núdzovom riešení, že by sa hodila keď ťa zradí batéria.
Nakoľko skúter sa nedá roztlačiť a väčšie kubatúry tú nakopávačku nemajú, treba riešiť štart cez káble a iné auto, resp power banku.
jazdim za Obrázek, dlhodoby priemer za cca 55 000 km
nejaké cestopisy tu: http://motoduky.blogspot.sk/
Drziak GPS, Termoscud Tucano Urbano, Vyhrievaná vložka pod bundu
Youtube
Uživatelský avatar
duky5

750+
 
Reputace: 90
Příspěvky: 792
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Gilera Nexus 500 mk2 2007 Dragon Red
Tuning / úpravy: Dr. Pulley valčeky, turistické givi plexi, kufor givi maxia 52l vo farbe

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod bajza » 12 led 2018, 18:26

Ahoj vracím se k jednomu problémku. Koupil jsem si plexi Givi, ale když ho namontuji, nemohu dát plný rejd, kvůli zrcátkům. Narazí na hranu plexi. Neřešil jste to někdo, popřípadě nějak nahradit jinými zrcátky. Mám ty co jsou na řídítkách.
Uživatelský avatar
bajza

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 672
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Gilera Nexus 125i,TGB Bullet 50 (už není)

Re: Gilera Nexus 125

Příspěvekod bajza » 17 led 2018, 16:57

Objednal jsem se na seřízení ventilů, aby na sezonu bylo OK. Ale proč píšu mám dilema. Malinko mi teče zadní tlumič. Chci je nechat vyměnit. Ale originální tlumič stojí cca 2400,- nebo zvolit RMS forza za polovinu (1240,-). Máte někdo zkušenost, Je mezi nimi opravdu takový rozdíl?? Děkuji za názory.
Uživatelský avatar
bajza

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 672
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Gilera Nexus 125i,TGB Bullet 50 (už není)

Předchozí

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: berka496, forester a 4 návštevníků