Aprilia SR Max 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod Gandalf » 25 lis 2012, 21:01

Tady je odkaz na poměrně pozitivní španělský test SR Max 125, hovoří se tam i o měřené max. rychlosti (tedy na displeji přístrojovky), ale obecně vzato redaktor nešetří pochvalami. Jen je otázkou, pokud neznáš španělštinu, jaký zvolíš překlad. Do češtiny je dost děsný, ale pokud vládneš angličtinou nebo němčinou, tak to Google přeloží celkem pěkně. Samotný test je na druhé záložce textů :wink:
http://motos.coches.net/noticias/aprilia/sr/max_125/
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod Dom999 » 25 lis 2012, 23:51

No tam zese tak drasticky to nejni se 125 udrzis krok pred kamionama v pohode a osobaky kolem profrci.
Osobne bych rekl ze snad nebezpecnejsi kdyz clovek na velky motorce narazi na blba co chce zavodit. Viz moje posledni projizdka na v-stromu 650 pred zazimovanim kxyz jsem predjel jakou si audi jedouci cca 110km/h rychlosti kolem 130-140km/h a za cca 2km me malem vytlacil kdyz me v zatacce zacal predjizdet a vyjel mu tak kamion.
Ale jinak souhlas 250 je takovej zaklad se kterym uz se necha jet i ve dvou a clovek nejni brzdou provozu. Ale treba natakovou dalnici to chce aspon 400 spis vic.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod TUNER » 26 lis 2012, 07:59

11 kW skútr 125 ccm na okresky postačuje,jak jsem si letos mohl vyzkoušet a porovnat. Největší rozdíl je pokud potřebuje člověk předjet. To už neni o tom vzít za plyn a během pár vteřin se dostat zase zpátky do svého pruhu,ale už to chce vidět hooodně dopředu a plánovat. Tady je dle mého největší rozdíl mezi 125 a 250 ccm.
Ono se řekne nepatrnej rozdíl v maximálce když 125 ccm jede 115 a 250 ccm 130. Ale ta maximálka neni při běžném provozu na okreskách až tak podstatná,tam jde spíš o pružné zrychlení a tam prostě rozdíl vždycky bude. ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod scooterjarda » 26 lis 2012, 09:57

jj, plně souhlasím, maximální rychlost v tomto případě není tak podstatná veličina. 125 nebo verze 300 ccm jedou skoro (skoro) stejně rychle, ale …
Jde o zrychlení, krouťák, a ten je u 125 poloviční.

 Total displacement: 124 cc
 Maximum power at the crank: 15 CV a 9.250 rpm
Maximum torque at the crank: 12 Nm a 8.000 rpm

 Total displacement: 278 cc
 Maximum power at the crank: 22 CV a 7.250 rpm
Maximum torque at the crank: 23 Nm a 6.000 rpm


 Momentálně jezdím na čínský „poladěný“ 50, před poladěním to byl horor, nejelo to po rovině, nejelo to do kopce, někoho předjet, haha, ani traktor jsem nedal v lehkém stoupání. Nakonec mě dostalo to, když jsem jel ve dvou a předjelo mě motorové kolo, nedohnal jsem ho ani z kopce. Překopal jsem od základu číňana a dnes dokonce předjíždím na okrskách i auta (někdy). Jde o to, že nedosahuji po „poladění“ závratných rychlostí, ale mám k dispozici zrychlení, krouťák.
 Položím tedy otázku, jak se dostat u SR MAXe (125ccm) ke krouťáku, v mém případě, rozšířit si řidičák a rovnou koupit 300ccm, asi nejrozumnější a zároveň nejlevnější řešení.
 Nebo ladit, myslím si , že jediný co pomůže je stejně zvětšení obsahu, pokud by pasovala 300 hlava na tu 125 a nestálo to hromadu peněz tak klidně do toho jdu, ale..
 Hlava, 200 nebo 300 stojí horu prachů a prodejní rozdíl mezi 125 skútrem a 300 je 5K.
 ………………………………………………………………………………………..
 Tak se jdu pídit po nějaké autoškole kde mi neseberou papíry na auto až budu dělat motorku , řízení mám v poho, ale zkoušel jsem si testy na nečisto a měl jsem to s odřenejma ušima .
 Shrnu to , 12Nm (125ccm) točáku není u takhle těžkého skútru nic oslňujícího, bohužel.
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 dub 2013, 14:38, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
scooterjarda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 říj 2012, 08:11
Bydliště: PRAHA

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod TUNER » 26 lis 2012, 12:21

Uvažuješ rozumně,nejlepší varianta je opravdu pouze vyší kubatura,těch 300 ccm jako základ.
Dá se sehnat celkem za levno jetej válec z 200 VXR,který se dá na 125 ccm použít,ale to je spíš oddálení nevyhnutelného......
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod MrBrum » 04 led 2013, 00:02

Jsem majitelem tohoto skůtru a nemůžu si jej vynachválit. Není to žádná raketa, ale myslím, že na to kolik váží jezdí opravdu skvěle. Já taky nejsem zrovná žádný drobek takže málo toho opravdu neveze:-). Když jsem vybíral skůtr, tak jsem se díval na mnoho značek a mnoho různých modelů. Tento mě opravdu dostal tím jak vypadá a taky jsem si na něj četl hodně slova chvály. Jediné co jsem si na něj koupil byl variator od Malossi po kterém skůtr dost ožil a taky laděný výfuk Leo Vince kvůli zvuku:-). Přemýšlel jsem o silnějším modelu, ale nemám na něj řidičák a ten už se mi nechtělo dělat. Ono taky kdybych měl řidičák asi bych nekoupil silnější skůtr, ale rovnou nějakou motorku. Pokud máte nějaké dotazy tak se klidně ptejte, rád odpovím.
Uživatelský avatar
MrBrum

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 03 led 2013, 19:06
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Aprilia SR MAX 125
Tuning / úpravy: Variator Malossi, výfuk Leo Vince 4 Road, válec 210 a ECU Malossi

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod scooterjarda » 15 led 2013, 22:20

Blahopřeji a tiše závidím, ale jen v dobrém.
No co mě zajímá, úplně všechno, reálná spotřeba, GPS max rychlost v jednom, ve dvou, pohodová cestovní rychlost v jednom, ve dvou. Jak to jede do kopečka se spolujezdcem. Co je taky důležité, kolik „hmotíš“ sem tam někdo píše, jak mu to jede a má 40 kg i se skútrem. Ovladatelnost, jak se jede ve městě, motání se mezi auty, akcelerace atd.
Prostě všechno, páč na to koukám jen na netu a to je o něčem jiném než osobní zkušenost, je mi jasné, že asi není zrovna počásko na testování, ale pokud máš co napsat, budu opravdu rád.
Hodně hezkých km na Aprilce přeji

"Jediné co jsem si na něj koupil byl variator od Malossi po kterém skůtr dost ožil a taky laděný výfuk "
Ožil po variátoru, nebo jsi měnil oboje najednou?
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 dub 2013, 14:38, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
scooterjarda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 říj 2012, 08:11
Bydliště: PRAHA

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod MrBrum » 15 led 2013, 23:56

No tak pokusím se na všechno nějak odpovědět. Reálná spotřeba je 3-3,5 litru podle počítače a to skůtr nijak nešetřím. Co jsem to tak zkoušel nějak počítat podle nádrže tak to odpovídá. Maximálku jsem měl podle tachometru zhruba 130 km/h a podle GPS jsem měl maximálku necelých 120 km/h. Bylo to na rovince takže žádné z kopečka:-) Co se týče jízdy do kopce tak s mou výškou 195 cm a váhou 120 kilo jede opravdu slušně. Pod 80 km/h nejdu. Normální rychlost držím vždy mezi 100-110 km/h podle tachometru kdy je to taková pohodová pohodlná jízda. Jízdu ve dvou nemůžu moc popsat, protože jezdím sám. Ale moje váha vydá za dva takže si myslím, že můžu říct, že i ve dvou jede slušně:-). Jízdní vlastnosti jsou opravdu vynikající a kamarád co jezdí na silníční motorce mi po projížďce řekl, že je úplně nadšený z podvozku. Prý krásně drží stopu a na nerovnostech se dobře chová. I když je to celkem těžky skůtr tak ovladatelnost je opravdu dobrá. Ve městě se jezdí výborně a mezi auty nemám absolutně žádný problém:-).
Variátor jsem vyměnil po doporučení a byla to opravdu dobrá investice. Skůtr opravdu ožil co se týká rozjezdů a celkového zrychlení v celém rozsahu. Výfuk jsem tam dával zároveň s variatorem Malossi, ale ten na výkon nemá asi nijak velký vliv. Dával jsem ho hlavně kvůli zvuku, který je opravdu luxusní:-) Všechny ty vlastnosti co popisuju jsou až po výměně variátoru. Maximálka před tím byla o trošku nižší ale rozjezdy a celkové zrychlení se variatorem zlepšilo.
Nejsem nějaký žádný velký odborník takže to popisuju tak nějak po lopatě:-) Jestli chceš nějakou podrobnější odpověď tak se klidně ptej a pokusím se co nejlépe odpovědět. Já jsem se skůtrem opravdu spokojený a zatím slouží výborně.
Uživatelský avatar
MrBrum

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 03 led 2013, 19:06
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Aprilia SR MAX 125
Tuning / úpravy: Variator Malossi, výfuk Leo Vince 4 Road, válec 210 a ECU Malossi

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod scooterjarda » 16 led 2013, 00:20

Moc děkuji za Info, spotřeba parádní a to ostatní mě také moc potěšilo. Já mám cca 75 kg tak to bude taky znát, a když to jezdí tak hezky s pořádným chlapem, tak si asi nebudu stěžovat.
Koukám na Aprilku už asi půl roku a hledám pro ni konkurenci, vždy jsem se vrátil zpátky k SR MAXu 125. Jízdní vlastnosti jsou prý výborné a co je důležité, sráááášně moc se mi líbí. Na velkou motorku už nemám odvahu (už jsem si toho polámal dost za mlada) a ani doma by mi to neprošlo. Řidičák si rozšiřovat zrovna nechci, tak si asi udělám na jaře radost.
Ještě jednou díky
Uživatelský avatar
scooterjarda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 říj 2012, 08:11
Bydliště: PRAHA

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod MrBrum » 16 led 2013, 11:16

No myslím, že pokud koupíš tak určitě neprohloupíš. Já se přiznám, že jsem si ji taky bral hlavně kvůli tomu jak vypadá a poté co jsem si přečetl nějakých pár recenzí tak nebylo co řešit. Divál jsem se ještě na Gileru Nexus, která je úplně stejná asi až na pár detailů. Nakonec to ale vyhrála Aprilie, která mi byla tak nějak sympatičtější:-). Určitě to není žádný divoch ale to snad od skůtru s takovým obsahem nikdo nečeká.
Rozhodně ale doporučuji investovat do toho variatoru od Malossi s kterým se ten skůtr posune trošku jinam.
Uživatelský avatar
MrBrum

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 03 led 2013, 19:06
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Aprilia SR MAX 125
Tuning / úpravy: Variator Malossi, výfuk Leo Vince 4 Road, válec 210 a ECU Malossi

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod scooterjarda » 21 led 2013, 11:55

Nazdar pánové,
Tak jsem se rozhodl, že bych také měl vidět SR Maxe tak nějak na živo. Mám ho nastudovaného z internetu, přečetl jsem co jsem našel, zhlédl všechna dostupná videa, ale neviděl jsem ho takříkajíc na živo.
V pátek jsem měl trošku času a tak jsem zajel v Praze do firmy Aspirit okouknout Aprilku na vlastní oči.
125dváca tam byla pouze v bílém provedení, ale hned vedle stála červená 300stovka.
Pan prodejce, příjemný a vstřícný, skútry jsem si prolezl jak jen to šlo, kam šlo nakouknout, tam jsem kouknul, s čím šlo pohnout, tím jsem zakroutil.
Skútr je to na 125dvácu pořádnej, ale co mě překvapilo asi nejvíce a z žádného videa, ani obrázků nebylo patrné, je velikost sedla.
Sedlo je opravdu velké, pohodlné a myslím si, že každý najde ten svůj posez.
Ani prostor pod sedlem mě nijak nezklamal, není tak velký jako u skútrů s „bachratejma“ zadkama, ale vejde se tam v pohodě jedna „normální“ helma a myslím, že by se nacpala ještě jedna menší hned vedle (možná :wink: ).
Další co je jiné než na netu, je velikost kol, vzhledem k robustnosti skútru, mi připadaly na živo ty kola nějaký malí, ale jsou tam, 14“ zadek, 15“ předek
Je jasný, že jsem se také snažil najít nějaké neřesti, ne jen se vrtět na sedadle, kroutit plynem a slintat.
Pravdou je , že mi to nedalo moc práce a pár jsem jich našel, podotýkám, že jsou to všechno malé, kosmetické vady.
Ofuky na ruce, každý měl jinou mezeru vůči kapotáži, jeden lícoval a u druhého byla asi 3mm fuka, samolepky byly nalepeny s přesností, milimetr sem, milimetr tam. Přiznám se, že nemám rád Italská auta a například u tohohle skútru mi připadalo jako by si některý věci půjčili.
Dost lacině na mě působili některé použité plasty, spasování odpovídalo Italům, sem tam jim to nesedělo ale sváry na rámu jsou v pohodě a ani nikde nic nekapalo :lol: .
Nechci aby to vypadalo nějak moc strašidelně, snažil jsem se něco najít a tak jsem našel.
Celkově budí Aprilka dobrý dojem a pokud na ní nebude šťoura něco hledat, tak nic nenajde.
Když to shrnu, je to moc pěkný kousek a na ty moje převážně „kochací“ jízdy bude stačit i těch 15 koníků pod zadkem.
Udělal jsem si ještě pár fotek, ale nemá cenu nosit dříví do lesa,na netu je jich spousta a lepších.
Uživatelský avatar
scooterjarda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 říj 2012, 08:11
Bydliště: PRAHA

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod Gandalf » 21 led 2013, 14:37

scooterjarda: Na základě osobní zkušenosti doporučuji zhodnotit:

1. kvalitu odpružení a tuhost rámu, jde zejména o to, abys po pár desítkách km nezačal proklínat třeba příliš tvrdý podvozek, zejména z hlediska "kvalitních" českých silnic, zvlášť ve městech. Jinak SR Max je spíše stabilní, takže s plaváním v zatáčkách by problém být neměl.
2. další věcí je kultivovanost chodu motoru. Samozřejmě to mohla být výjimka, ale HonzaR tu psal o své nové SR Max 300 po první servisce v duchu: "Vibrace a cukání jsou podle servisáků prý průvodní jev, ne závada."
3. jistě podstatným parametrem je dosah servisu. Předpokládám, že po dobu záruky asi značkového a pak by bylo nejlepší sehnat nějakého spolehlivého mechanika, který se na Italy orientuje. Zajímavé mohou být i ceny za běžné servisní úkony. Já když se ptal v Brně na ceny pravidelných servisek, tak tam lítaly tisíce a tisíce, o hodinové sazbě nemluvě.
SR Max je víceméně "přebarvená" Gilera Nexus, takže konstrukčně je to skútr z roku 2005/6, což může být výhodou pro ověřenou techniku, ale taky nevýhodou z hlediska nejnovějších technických řešení a koncepcí. Ale ve skútrech je rychlost vývoje asi pomalejší než třeba v autech nebo supersportech.

Taky jsem u prodejce na SR Maxu seděl a měl veliký problém slézt a vůbec od něj odejít :) Takže si dost dobře umím představit, co prožíváš. V červeno-černé je to opravdu krasavec, takže držím palce ve výběru :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod Krikri-K1 » 21 led 2013, 15:58

Zdravím. Myslím že budeš spokojený když si pořídíš SR 125. Já jsem před podzimem řešil stejný problém (dnes už radost). Možnost řídit skůtra 125 se musí využít - to se nedá nic dělat 8) Proto jsem pročítal různé recenze a testy a zaujala mě právě Aprilka - je to Ital a nic lepšího včetně Japonců není. Přez známého jsem si domluvil zkušební jízdu a můžu říct že ten kdo nikdy nejel na ničem sylnějším než je 50ccm tak je to opravdu rozdíl jako vepřík :). Já měl Kentoyu 50 PowerMax 4t 4v a katastrofa- po investici cca 20 000,- to jelo 85 a pak se to začalo sypat. Okamžitě jsem to prodal se značnou ztrátou :( Asi po týdnu jsem koupil Peugeota JetForce 50 TSDI a to bylo jiné kafe, stříkačka 2t v základu 90Km/h. (tacho). Abych se vrátil k tématu. Vážím 65 kilo i s botama a měřím 75. Sr max se nezdá ale je to opravdu zdatný skůtr v kategorii 125. Po svezení jsem byl opravdu nadšený už jen ta akcelerace je hodně slušná. Má to ten nejlepší motor co se do skůtru používá a je na hranici povolení :-). Nakonec mě ale odradila cena a zakoupil jsem po srovnání výkonu a jízdních vlastností Gileru DNA 125. Je to spíš taková garážovka pač mnoho lidí to asi mít nebude ale jede to jako Ďas :twisted: DNA váží 120 kilo a ovládání jako na normální motorce. Sposta dílu pasuje od Runnera. Už jsem lechce upravoval variator Malossi a nařadě je fuk a open filter. Cena byla třetinová proti Aprilce ale to je každého věc kolik je ochoten investovat. Můj názor je že Aprilka je asi nejlepší sportovní skůtr do 125ccm. Pokud do něj půjdeš určitě budeš velmi spojen.

Jinak přeji brzký konec zimy, teplé suché jaro a hlavně opatrně na těch nových strojích :P
Uživatelský avatar
Krikri-K1

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 203
Registrován: 06 zář 2012, 15:35
Bydliště: Zábřeh
Skútr / moto: Gilera DNA 125
Tuning / úpravy: Něco by se našlo :-D

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod scooterjarda » 21 led 2013, 17:06

Sám prodejce mě upozorňoval na to co už jsem slyšel, upozorňoval mě na tvrdší podvozek.
Jen netuším jak si to vyzkoušet, že by mě nechali někde jezdit půl dne, to asi nehrozí.
Někdo řekne trvdej podvozek a někomu to může zase připadat tak akorát.
Já mám tu "výhodu", že pro mě to bude rozdíl velkej, velkej posun k lepšímu, ani nebudu psát na čem se kodrcám teď a to mám pr.... namasírovanou během jedné cesty z chaty do práce (cca 32km). Nečekám, že je to cestovní super pohodlný „parník“ , ale je to sportovněji naladěný skútr.
Píše Gandalf- další věcí je kultivovanost chodu motoru – žádné divné vibrace, nebo něco podobné věci nepřipouštím a nehraji na to, že je to normální. Okamžitě reklamace a budu tak dotěrný, že vibrace zmizej, nebo bude mít ze mě prodejce pupínky. Fakt nestojím o roztřesenou potvoru, jednu už mám.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 11:06, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Uživatelský avatar
scooterjarda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 říj 2012, 08:11
Bydliště: PRAHA

Re: Aprilia SR Max 125

Příspěvekod JAARRR » 24 led 2013, 13:58

Moc na novém SR (tří-stovce) najeto za loňský rok sice nemáme, ale žádné cukání atd. jsme zatím nezaznamenali. Pokud se Ti mašinka líbí a sedí ji její "tvář" - neváhej - koupíš dobrý stroj.
Uživatelský avatar
JAARRR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 73
Registrován: 01 dub 2012, 21:00
Bydliště: Břeclavsko
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400
Tuning / úpravy: zatím nic není a ani to neplánuji

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 5 návštevníků